WOW! :wow:

Stort tack BH och Elina Blom. Jag har haft sådant oflyt i tävlingar hela mitt liv till den grad att jag började misstänka att samtliga tävlingar var riggade uppgörelser. Nu blev jag bevisad motsatsen!

Cred till BH också för att ni visar att det inte bara är den som kan knåpa ihop ett fint rim som vinner utan att ni verkligen tittar på användningsområdet!

Nu får jag göra ett ryck med stugan så nätverket kan komma in. Sen blir det grabbkvällar så det står härliga till. Ni är alla bjudna! ;)

Självklart kommer jag återkoppla hur grejerna fungerar.

/Cederbusch
 
Hej!
Rätt svar är:X
Jag skulle mer än gärna vinna det här. Vi bor i ett T format hus och maken sitter med sin stationära dator i den långa T-änden. Jag är med min bärbara i en av dom kortare T-ändarna. För honom funkar det perfekt, för all utrustning är ju hos honom, men för mig är ofta det enda resultatet flera gråa hårstrån:)
 
Vad kul att vinna för en gång skull. Skall bli mycket intressant att testa trådbundet nätverk. Det trådlösa har fungerat sådär med TVn.
 
Nu har paketet kommit. Skall försöka testa så snart jag kan. Rapport kommer.
 
Jag är mycket sugen på att höra hur det här funkar. Står inför nätverksfix hemma och att använda befintliga kablar (el, tele eller koax) är enda sättet att göra det utan att riva halva huset...

Hur är det med fashantering nu för tiden när man kör nätverk över elnätet hemma...?
 
Väntar med spänning på recension :)
 
Raderade otrevligt inlägg + svar till det.
 
Dags att äntligen ge en återkoppling på den helt oväntade vinsten.

Paketet bestod av tre moduler, två för uppkoppling mot nät med kabel och en som skickar ut signalen trådlöst.

Korta versionen: Att ansluta och få igång modulerna som gör att man får internet via kabel var hur lätt som helst att installera och fungerar toppenbra i hela huset och gäststugan. Att få igång den trådlösa enheten krävde lite mer avancerade kunskaper men när det var igång fungerar det toppenbra. Ett utmärkt sätt att få internet i gäststugan utan att behöva dra en kabel.

Längre versionen: Installationen är teoretiskt sett enkel: sätt en av enheterna i ett uttag nära modemet och anslut en internetkabel mellan enheten och modemet, en trådlös router i mitt fall. Sen var det bara att stoppa i en den andra enheten vartsomhelst i huset eller i gäststugan och internet var tillgängligt via kabel ansluten mellan enheten och datorn. Bra hastighet och enkel anslutning.

Enheten som skickar ut nätet trådlöst däremot var det en del trix med för att få igång. Min router hade inte stöd för DMS (tror jag det heter) så jag behövde logga in mot gränssnittet i enheten och manuellt lägga in en kod att ansluta mot. Hade man bara fått säkerhetsnyckeln som redan fanns förprogrammerad så hade allt varit frid och fröjd, men för att komma åt den var jag först tvungen att logga in på enheten. Och det var ingen lätt historia. För att kunna logga in var datorn tvungen att ha ett ip-nr inom ett visst spann. Vilket min dator såklart inte hade. Fick först ange ett statiskt IP som hamnade inom spannet för att kunna logga in. Det gick ju bra, men för en ovan användare är det nog lite för avancerat.

Men när jag väl fått tag i säkerhetsnyckeln så fungerar det kanonfint. Jag är verkligen nöjd med den här produkten från Zyxel och är väldigt glad för vinsten! Tack Byggahus!

/Cederbusch
 
  • Gilla
bruka
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.