jag river ut hela badrummet , fixar avlopp, golv, väggar, el, vatten själv och med vänner i respektive bransch. (vad gör inte folk för gratis fika)

det jag ska betala för är flytspackling och att dom lägger kakel och klinker plus fogning så klart och det kostar mig 12000 efter rot.

allt material står jag själv för.

dyrt, billigt, åsikter???
 
Redigerat:
Tätskikt?
Det är ju många moment med torktider emellan så det är svårt att göra det tidseffektivt.
 
Mitt badrum har precis blivit omgjort.

Flytspackling omkring 12 timmar.
Kakel, klinker och fogning omkring 24 timmar.
Totalt 36 timmar a 250 + moms efter rot = 11250

Tycker att 12000 låter rimligt.
 
Hur stort är rummet?
 
Om du vill ha ett vettigt svar på detta bör du nog ange hur många kvadratmeter klinker respektive kakel det handlar om. Ingår tätskiktning i detta arbete förresten?

Givet att plattsättaren tar 500:-/h handlar det om ungefär 6 dagars arbete (500:- * 48h) . I priset kanske resersätting och liknande ingår. Så i realiteten kanske det bara handlar om 5 dagars arbete?

För mitt badrum hade jag tyckt att det var helt OK.
 
just det , dom sätter upp tätskiktet med och rummet är ca 4 kvadrat
 
och spackla o måla taket gör dom med, ;-)
 
Nästan för billigt, skulle väcka en o en annan tanke
 
det är en väns vän.
 
poppo skrev:
det är en väns vän.
Då får man anta att din vän går i god för denna plattsättare? D.v.s. din vän rekommenderar honom/henne och kan intyga att jobbet med största sannolikhet blir proffsigt och snyggt utfört?

Bara det är ju värt enormt mycket, enligt mitt sätt att se på saken!
 
Inte för billigt. Jag tycker det låter som en bra affär och bra att du känner någon som känner dem också. Ta det.
 
eviljava skrev:
Då får man anta att din vän går i god för denna plattsättare? D.v.s. din vän rekommenderar honom/henne och kan intyga att jobbet med största sannolikhet blir proffsigt och snyggt utfört?

Bara det är ju värt enormt mycket, enligt mitt sätt att se på saken!
har ju självklart sett referenser och skulle det inte bli bra så får han inte en krona utav mig innan allt är som det ska va
 
Redigerat:
Bra pris men se till att du får ett kvalitetsintyg!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.