Något väldigt tungt med med plan botten måste ställts på alternativt väldigt mjukt golv. Skulle jag lägga skruv på min ekparkett och ställa mig på dom har jag svårt att tro detta skulle ske. De skulle sjunka in i gummisulan.
 
il_duce skrev:
En ursäkt till kvinnan du beskyllde för att ha saboterat ditt golv kanske vore på sin plats. Ofta kommer man långt med en ödmjuk attityd. Att arbetsledare, chefer etc. pratar med sin personal på "din" tid får du räkna med. Vore värre om de inte gjorde det.
Du är klockren. Så jävla bra skrivet.
 
Mjölkpapp, denna var det också märken i.
 
Tack, för konstruktiv feedback!
 
@il_dice: Jag har varit otroligt ödmjuk under hela den här renoverings processen; trotts förseningar, personal som inte dykt upp, slarvigt hantverk, avbokningar i sista sekund, överdebitering, missberäkningar osv. Kvinnan i fallet har hela tiden varit väldigt otrevlig. När min egendom förstörs då kan jag inte annat än att bli förbannad. Om det är skruvar som har skapat märkerna och inte hennes klackar så är det fortfarande företaget som har förstört mitt golv och är ansvariga. Det är inget jag tänker be om ursäkt för. Det är fortfarande ovarsamt av dem och det är fortfarande inte okej att golvet är förstört + Om de hade diskuterat mitt uppdrag medan de var här och inte ett annat uppdrag då hade jag inte heller reagerat. Jag är själv frilansare och skulle aldrig debitera en kund när jag samtalar i över en halvtimme om en annan kund.
 
D
Märken i skyddspatronen lär du ju se oavsett om skruven legat under eller över pappen. Frågan är väl varifrån skruven kommit ifrån och hur den hamnar där och vem det är som har lagt ut papp och valt denna skyddsmetod.

oavsett så anser jag att du är skyldig damen en ursäkt då du hävdat att hon har orsakat skadan med sina klackar få det är uppenbart att det är skruvar som trampats ned i golvet och jag förstår inte hur du har kunnat missa detta faktum. Hur får man denna typ av märken från klackar???
 
Redigerat av moderator:
Jag är ingen expert på hur märken ser ut om det är klackar, spikar skruvar eller något annat. Jag har aldrig råkat ut för det här tidigare, men å andra sidan har jag inte haft ett såhär känsligt golv tidigare heller. Då jag vet att hon hade på sig sylvassa klackar på sig den dagen hon var förbi och att skadan uppstod samma dag antog jag att det var dessa som skadat golvet. Men om det nu är skruvar så har jag ingen aning om hur de har hamnat i hallen och vad de har gjort där och hur de kom därifrån. Hade hon inte varit så otrevlig under hela renoverignsprocessen så hade jag inte haft några problem att be henne om ursäkt men jag är trött på att vara ödmjuk mot personer som inte har någon ödmjukhet själva.

Hantverkaren la ut papp i hallen när han påbörjade arbetet. Han har till och ifrån använt hallen som en avlastningsyta. Jag städade själv hallen från damm och papp när bygget var klart. Då fanns inga skruvar på golvet däremot hack i pappen och märken under. Jag har själv slitit med att slipa, olja och vaxat detta golv och blev väldigt ledsen när jag såg detta. Men jag skall följa rådet som en annan klok själ skrev; lägga energin på annat och gå vidare.
 
Vid vilka moment har man använt skruvar och av vilken typ? Det borde ju vara ganska enkelt att ta en skruv av den typ de använt och lägga i märket. Är det samma skruv så är det ju de som är ansvariga då det är de som har jobbat med dessa skruvar. Och eftersom du har betalat för materialet så kan de inte neka dig att få titta på skruvarna.

Visst kan de blåsa sig om de vill och hävda att "vi har inte använt några skruvar" eller annat, men en seriös firma skulle aldrig göra så, det är ganska grova märken och något riktigt tungt som ställts på skruvarna.

Sen hur man kan få det till klackmärken är en helt annan femma... såna klackar borde vara olagliga att ha på sig och klassificerats som en kniv eller liknande :)

/S
 
I köket har det satts upp gips och reglar samt att en lite väggsnutt har rivits bort. Skall ta och kika på kvittona då jag inhandlade allt till dem. Tack för tipset!

ps. ja de borde vara olagligt med klackar :)
 
Gå inte vidare jag hade tagit detta till världs ände!! Energin som krävs ska du bara se som en vanlig dag på jobbet. Inget mer inget mindre. Till du fått det bevisat att du har fel så tar du detta så långt det bara går. Utan att det ska kosta dig. Sveriges lagar och regler har så mkt kryphål att du inte anar. Men du kommer märka det på vägen dit var kreativ. Titta på ditt avtal använd allt som står där emot dem. Be inte om ursäkt förrän de bevisat att de inte är ansvariga för detta. Du har betalat dem för att utföra en tjänst och service åt dig vilket betyder att bevisbördan ligger hos dem. Det är ju samma på ett arbete där du avlönas för att göra ett jobb åt din chef och när du gör fel så är du ansvarig och ska bevisa för din chef om du gjort fel eller rätt. De här har ju jobbat för dig!! Bevisbördan ligger inte på dig. Nu tar du och gaskar upp dig och är konstruktiv i dina samtal med dem och försäkringen. Stå på dig, det du gör nu hjälper även andra i framtiden.

vet du att jag fick rätt mot en hel region i en faktura fråga! De ville ha betalt för nåt som lagen tydligt var emot. Hade jag gått vidare och betalat de tusenlappar jag inte behövde så hade ingen någonsin fått veta att de inte behövde betala. Men faktum att en region har fel mot en privatperson är otänkbart men det händer. Oftare än man tror för att folk går vidare istället för att ta tag i det de har rätt till.

M Mollyn skrev:
Jag är ingen expert på hur märken ser ut om det är klackar, spikar skruvar eller något annat. Jag har aldrig råkat ut för det här tidigare, men å andra sidan har jag inte haft ett såhär känsligt golv tidigare heller. Då jag vet att hon hade på sig sylvassa klackar på sig den dagen hon var förbi och att skadan uppstod samma dag antog jag att det var dessa som skadat golvet. Men om det nu är skruvar så har jag ingen aning om hur de har hamnat i hallen och vad de har gjort där och hur de kom därifrån. Hade hon inte varit så otrevlig under hela renoverignsprocessen så hade jag inte haft några problem att be henne om ursäkt men jag är trött på att vara ödmjuk mot personer som inte har någon ödmjukhet själva.

Hantverkaren la ut papp i hallen när han påbörjade arbetet. Han har till och ifrån använt hallen som en avlastningsyta. Jag städade själv hallen från damm och papp när bygget var klart. Då fanns inga skruvar på golvet däremot hack i pappen och märken under. Jag har själv slitit med att slipa, olja och vaxat detta golv och blev väldigt ledsen när jag såg detta. Men jag skall följa rådet som en annan klok själ skrev; lägga energin på annat och gå vidare.
 
Detta hände för över 7 år sedan, förhoppningsvis har allt löst sig!
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Detta hände för över 7 år sedan, förhoppningsvis har allt löst sig!
:rofl::crysmile: Tack för ditt svar iaf jag missade det. Ja förhoppningsvis. (y)
 
Blir en del häftiga trådlyft ibland. Vore bra om det fanns en funktion i forumet som varnar att tråden är gammal, typ äldre än ett år, när man svarar.

En del forum har ju funktion som varnar att någon annan svarat medans man skrivit kommentar/svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.