mycke_nu skrev:
18 ms leveranstid till Gotländska bonnlandet (y)

[bild]
Guess what..?..

Om jag stänger av Stateful Packet Inspection i min f-rbannade Linksys router (WRT610N) går det på 5 ms!

Screen Shot 2013-04-19 at 9.27.37 PM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
kolla om det finns någon dd-wrt version som passar 610N. Eller har den den mjukvaran från början kanske?
 
M
MathiasS skrev:
kolla om det finns någon dd-wrt version som passar 610N. Eller har den den mjukvaran från början kanske?
Själv gillar jag OpenWRT :) Men så är det, dessa små billiga hem-routrar har inte superkapacitet, så stäng av så mycket som möjligt (inom rimliga gränser).
 
Ja, det finns dd-wrt och jag har funderat på att byta.

Det är lite meckigt att labba med eftersom jag har skarpa webservers på linan. Stoppar jag tillfälligt in en annan router (med annan MAC-adress) ändrar sig IP-adressen och allt slutar fungera tills dess DDNS uppdaterats.

Kanske ett lämpligt projekt för någon regnig helg, dock. :)
 
M
Du kan ju alltid byta MAC-addressen på nya routern så att den är samma som den gamla :)
 
Har provat det, men det funkar inte, det är ett helt data record som måste stämma. (Minns inte de exakta detaljerna.)
 
M
Hm, det värkar ju mysko, för vad annan information än MAC kan skickas över linan som de kollar efter (och varför skulle de göra det?). Om du kör nån form av krypterad lina kanske ...
 
Har börjat få detta meddelandet från och till

[h=1]Den här webbsidan innehåller en omdirigeringsslinga[/h]Webbsidan på http://www.byggahus.se/grund/markarbetena-kan-bli-dyr-overraskning gav för många omdirigeringar. Problemet kan eventuellt lösas genom att du raderar dina cookies för den här webbplatsen eller tillåter cookies från tredje part. Om detta inte åtgärdar problemet kan det bero på ett konfigurationsproblem i servern, inte ett problem med datorn.
[h=2]Här följer några förslag:[/h]

Fel 310 (net::ERR_TOO_MANY_REDIRECTS): Det fanns för många omdirigeringar.
 
Micke64 skrev:
Hm, det värkar ju mysko, för vad annan information än MAC kan skickas över linan som de kollar efter (och varför skulle de göra det?). Om du kör nån form av krypterad lina kanske ...
DHCP protokollet innehåller en hel del utöver MAC-adressen. http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_Host_Configuration_Protocol

Jag är ute på liite tunn is nu, men det är ungefär så här..

Normalt sett begär en router vid bootning att få samma IP-adress som tidigare. Denna begäran skickas över till tillsammans med MAC-adressen och en massa annat smått och gott. Därefter får routern vanligen sin tidigare IP-adress.

Byter man router (hot swap) och har klonat MAC-adressen så funkar det tills dess man bootar om. Vid ombootning vet dock inte den nya routern vilken IP-adress den ska begära och då får den en ny.
 
CarlMagnus skrev:
Har börjat få detta meddelandet från och till

Den här webbsidan innehåller en omdirigeringsslinga

Webbsidan på [länk] gav för många omdirigeringar. Problemet kan eventuellt lösas genom att du raderar dina cookies för den här webbplatsen eller tillåter cookies från tredje part. Om detta inte åtgärdar problemet kan det bero på ett konfigurationsproblem i servern, inte ett problem med datorn.
Här följer några förslag:


  • Läs in webbsidan igen senare.
  • Läs mer om problemet.

Fel 310 (net::ERR_TOO_MANY_REDIRECTS): Det fanns för många omdirigeringar.
Oj, ska kolla om det går att fixa på något sätt. Tack för att du sa till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.