Vi har inget element i badrummet (brrr...) vilket ju kan vara kallt på vintern :-/

Lite plats har vi med.

Hur skulle man kunna sätta in ett 20-30cm element lättast?.
 
En bild hade underlättat men även vilka förutsättningar du har.
Har du vattenburet eller direkt el ?
 
drx skrev:
En bild hade underlättat men även vilka förutsättningar du har.
Har du vattenburet eller direkt el ?

vattenburet (jordvärme). Har tyvärr ingen bild, men ska ta en och lägga upp i morgon :)
 
Vi har jordvärme...... Men, det har ju inte med saken att göra egentligen.
Vår toa är ganska liten ca 1,40m * 2,50m. Värmer upp den med en handdukstork istället för element. Alltså en vattenburen handdukstork. Funkar bra, kanske inte att torka handdukar på sommarn för då blir det ju ingen värme på elementen.
 
Kurtivan skrev:
Vi har jordvärme...... Men, det har ju inte med saken att göra egentligen.
Vår toa är ganska liten ca 1,40m * 2,50m. Värmer upp den med en handdukstork istället för element. Alltså en vattenburen handdukstork. Funkar bra, kanske inte att torka handdukar på sommarn för då blir det ju ingen värme på elementen.

Låter som vår toa ;)

Måtten låter ungefär likadant, men kan det räcka med en handdukstork?

Vi har ju vattenburet värmegolv, men det värmer ju knappast luften...
 
Om inte golvvärmen värmer rummet så får ni skruva på lite till där då eller så blir det till att isolera. Mitt nya badrum i källaren blir iaf varm av golvvärmen.
 
Om ni har värmegolv i badrummet så skall det räcka om det är korrekt injusterat.
 
hempularen skrev:
Om ni har värmegolv i badrummet så skall det räcka om det är korrekt injusterat.

även om det är vattenburet?
 
Japp... Man har ju golvvärme för att slippa fula element + att det ger i mitt tycke en behagligare värme..
 
Stefan_h skrev:
Japp... Man har ju golvvärme för att slippa fula element + att det ger i mitt tycke en behagligare värme..

Ok, har ju bara haft huset och renoverat i under ett tag. Har ju inte full värme på eftersom vi inte bor där ännu. Får väl avvakta tills jag flyttat in och avgöra om där är kallt då.
Tack för alla svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.