Jag undrar om någon har haft någon erfarenhet av företaget Platcon, eller bcr-platcon. Har funderingar på att anlita dem för att göra ett sylbyte hos oss.
 
Kolla bara vilket bolag det är ni faktiskt gör affär med. Tittar man på allabolag.se så existerar det inget sådant företag. Däremot finns det som s.k "bifirma" till flera olika bolag (som inte uppenbarligen har med varandra att göra).
 
ber om ursäkt om det var otydligt.

Det stämmer som du säger att Platcon är en bifirma till BCR-Byggnadsaktiebolag. Platcon säljer då deras
stålsyll-system, som går att utläsa ifrån allabolag.se.

Det är just byte av bef impregnera syll direkt mot platta till deras stålsyllsystem jag är intresserad av och söker
om någon i detta forum har erfarenhet av detta.
http://www.platcon.se/image/hem.htm
 
Jo vi fick BCR platcon som ombyggnadsfirma hos oss när försäkringbolaget valde firma för att byta syllar. Byggarna var väldigt raka, men man fick hänga med i svängarna hur allt gjordes och alla snabba beslut som togs. Men det jobbiga kom sen när vi ville reklamera en del av bygget. Byggledaren på kontoret gör en grej av att ringa och förklara hur inkompetent jag är som inte förstår byggnadskonstruktion. Men dum i huvudet är jag inte, jag ser ju att det inte är bra gjort, sen exakt hur det ska göras för att göras bra, det kan jag inte. Men att man ska behöva få veta sin plats när man reklamerar var inte det jag tänkt mig. Trodde de var professionellare än så. Sen när de skulle fixa arbetet så ringer de kvällen innan de dyker upp, gör inte det jag bett dem om, drar. Så jag får reklamera igen. Då förklarar de för mig att "de jag gjort det bättre än det var innan, så det finns ingen anledning till att göra om det igen" ... ungefär så. Men jag ser ju att det är snett och skevt. Ja, jag ger mig inte, men det är tråkigt att behöva överbevisa dem att de har fel. Jag tycker det borde vara en självklarhet att om man gjort fel kommer och rättar till det. Inte skäller ut kunden som upptäckt felet. Om jag som privatperson skulle anlita dem skulle jag tänka både en och två gånger på om det är det bemötandet jag vill ha av firman man betalar nästan en halv miljon till. Nu hade vi inget val utan försäkringsbolaget valde dem åt oss.
 
  • Gilla
zana kader
  • Laddar…
Tråkigt att det blev på det viset i ert fall! Vi anlitade dem för byte av syllen i sommras och på det stora hela gick det väldigt bra. Som du säger gick det fort i svängarna men hos oss upptäckte vi inga större missar.

Syllukten försvann och det blev mindre dragit i skarven mellan vägg och platta.
 
För att förtydliga. Platcon dök upp och fixade det vi reklamerade den andra gången. Så nått ansvar kände de väl ändå efter jag skickat bilder på det jag tyckte var fel. Men det satt långt inne.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.