Kanske skall lägga till att det är ett vedeldat aggregat.
 
Jag använt Webers fästmassa, inte märkt ngt än.
bastun e ju nybyggd iofs.
 
Jag köpte klinker impregnering från Bauhaus till vår bastuvägg. Stenen blev lite mörkare och snyggare. Jag valde att sätta ett tunt lager i stället för rekomenderade 2 lager då det annars riskerade bli en "lack" yta på stenen. Jag satt upp stenen med fix för golvvärme.
Vi började basta vid nyår så det är antagligen för tidigt att dra några slutsatser än.
 
bastu 049.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En bild på väggen.
 
jag läste mitt tidigare inlägg och måste förtydliga, klinker impregneringen skulle appliceras och ligga och dra 5 minuter och sedan skulle överflödet torkas bort men att torka dessa stenar går inte på nått enkelt sätt så därför blev det ett lager istället.
 
jakim skrev:
[bild]
En bild på väggen.
Är det led belysning du har i taket?
 
Det är fiber. Led ioförsig men lampan sitter i badrummet, rummet bredvid.
 
jakim skrev:
Det är fiber. Led ioförsig men lampan sitter i badrummet, rummet bredvid.
Okej!
Jag såg en bastu med led armaturer i bastutaket i veckan, påminde lite om din belysning. Själv är jag lite skeptisk till ledbelysning i bastu. Tycker det blir bättre med fiber som du har.
 
Hej!

Har problem med färgen på vår Brick Svart vägg, vi vill ha stenen mycket mörkare..
Den de hade i varuhuset var mycket mörkare och nu när hantverkaren satt upp väggen är den ljusgrå :(
Har du bilder på din vägg när du behandlat den?
Funkar det?
Penslade du på oljan?

Hoppas på svar...

Mvh; Lasseboy
 
Redigerat:
A
J Jensa1 skrev:
Vad kan man använda för olja för att smörja in min stenvägg bakom bastuagget med?
Ja har satt dekorsten bakom aggregatet och för att inte stenen ska bli missfärgad så skulle man smörja in väggen med ngn olja, men den får ju inte avge några starka ångor lurig i mössan lär ja bli ändå.
Kan man använda matolja, lr är det risk för fritös lukt?
Bör väl vara ngn naturolja som inte avger ångor, har ni ngt tips så e ja tacksam.
Undrar vad för underlag du använt för att fästa stenarna? Är det gips skiva eller någonting annat? Och vilken olja använde du till slut? Har satt min på gips med vanlig fix sitter riktigt bra. Och har steinfix som impregnering som jag tänkte använda. Stenen är ca 1 cm tjock
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.