Jaså den är såld? Hoppas att det kommer en ny tråd med info om din nya bänk. Håller just nu på med min egen visserligen för L-boxx och ganska mycket styrd av min begränsade plats men ändå...
 
badtastex skrev:
Jaså den är såld? Hoppas att det kommer en ny tråd med info om din nya bänk. Håller just nu på med min egen visserligen för L-boxx och ganska mycket styrd av min begränsade plats men ändå...
DEN vill jag se däremot eftersom jag bytt mina maskiner mm för att matcha i L-boxx istället. Vad har du tänkt göra? Eller skriv gärna en tråd om det där bygget sen så lovar jag följa nyfiket :)
 
Inga revolutionerande ideer, tänkte väl göra ungefär som Masses "original". Dock är L-boxx något större men jag har tänkt mig att det skall finnas plats för två stora, en mellan och tre små L-boxxlådor (ungefär det jag har)...

Kan lägga upp lite bilder när det är klart, just nu är det på planstadiet men material har köpts in så det kan hända mycket på kort tid. ;)
 
Det finns ett material som ingen nämnt, 4mm masonit, som går att byta ut.

dvs välj något skivmaterial, lägg på masonit. Byt masoniten när den är ful.


Själv har jag en riktigt sniken arbetsbänk, 3st 45x220mm furu-plankor, som är lagda på två bockar. Plankorna hålls ihop med två limknektar. Men man behöver inte vara så rädd för att borra i bänken.
 
Masses skrev:
Nästa ska bli bättre, snyggare och mer.... mer!
Var det nått särskilt med den gamla som du inte gillade?

Skall själv försöka knåpa ihop en bänk med MFT-stuk med förvaring och sneglar på din "gamla" lösning.
Tyckte ju du hade fått till det ganska bra... ;)
 
Varför inte använda lite tjockare MDF och sedan limma lantbruksplywood på den. Den har en laminerad yta i trevligare färg än formplyfan och tål pepparn.
 
Min gamla MFT hade fel bredd höjd förhållande i förhållande till min avlånga verkstad. Att integrera en fräs i bordet visade sig vara på både gott och ont. "Tyvärr" så blir det nog så denna gången oxå, att jag integrerar fräsbordet i arbetsbordet.

Lantbruksplywood var ngt nytt för mig, får kolla upp det!
 
Var du nöjd med själva underredet? Vilken tjocklek hade du på dessa mdf?
Har tänkt att använda långsidorna från mft/3 bordet som kortsidor och 2 meters längderna som långsida och med liknade förvaringslösning med hjul som du hade. Funderar på att använda 21 mm formplaywood som topp.
 
Om du menar själva konstruktionen under MFT´n så använde jag 19mm MDF rakt igenom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.