3.65% och inga avgifter. Upplagt nu i veckan. Swedbank.
 
  • Gilla
norrköpings snickarn
  • Laddar…
Lyfter upp denna tråd eftersom vi snart ska förhandla om byggnadskreditiv. Fler som vill svara?
 
Lyfter upp igen. Ingen som vill svara? Skulle vara till stor hjälp för många på forumet.
 
3.5 % inga avgifter, Nordea upplagt förra veckan.
 
Svullo. Menar du byggkreditiv?
EDIT: Stryk det, my bad.
 
Redigerat:
Davidw skrev:
3,5 %
3000kr uppläggningsavgift. Länsförsäkringar.
Upplagt 17 jan 2013
Hur lyckades du få så låg ränta, pratade med dem igår och då sa dem att räntan på deras byggnadskreditiv låg på 7%. Tar gärna emot tips då vi ska lägga upp byggnadskreditiv snart.
 
Ett mail till banken så sänkte de från 4,5 till 3,75%. Har stor betydelse eftersom min kredit är nästan fullt utnyttjad. Slutbesiktning/placering av lån efter sommar.

Swedbank 2,5 MSEK, 3TSEK engångsavgift, upplagt 2010.
 
Ska till banken nu efter semestern och snacka lite..
Vi ska byta bank, och jag ska kräva att vi ska ha max 4% och inga avgifter.

Har nu Nordea, och ska byta till Swedbank..
 
Missnöjd med Nordea?
 
Östlund skrev:
Ska till banken nu efter semestern och snacka lite..
Vi ska byta bank, och jag ska kräva att vi ska ha max 4% och inga avgifter.

Har nu Nordea, och ska byta till Swedbank..
Uppdatera gärna hur det går! Ev står vi i samma sits när huset är sålt och vi kan lägga upp byggkrediten....
 
Vi fick 3.05% i ränta på byggkreditiv i andra kvartalet i år (2013) med Swedbank, uppläggningsavgift på 5000 men inga andra avgifter, men på vanligt bolån belånar de endast upp till 75% av taxeringsvärdet (andra banker belånar upp till 85%) vilket även ska tas med i beräkningen om man även lånar på befintlig bostad för då blir det ett större kreditiv på nya bostaden vilket kräver mer pantbrev vilket kostar pengar det med,

Det lönar sig verkligen att kolla runt med olika banker för samtidigt som vi fick ovanstående erbjudande från Swedbank erbjöd Handelsbanken (som ligger granne med swedbank här) givet samma förutsättningar 4.45% i ränta på utnyttjad kredit sen tillkom det en kontraktsränta på 0.35% hela beloppet man reserverade, så i praktiken betyder det en ränta på 4.65% på kreditivet, dock inga andra avgifter och de kunde belåna befintlig bostad upp till 85%. Blev ganska många tusenlappar billigare med Swedbnank om man räknade på totalkostnaden iaf så valet var rätt enkelt.
 
Krieng skrev:
Hur lyckades du få så låg ränta, pratade med dem igår och då sa dem att räntan på deras byggnadskreditiv låg på 7%. Tar gärna emot tips då vi ska lägga upp byggnadskreditiv snart.
Hon bara hosta upp det. Blev helt paff då jag satt med 5% från SEB ett kvarter bort. Fick henne att sätta det på papper på direkten. Antagligen tror hon att hon snärjt in mig långsiktigt, men strax börjar den riktiga förhandlingen då huset är klart.
 
Bagarn1 skrev:
Missnöjd med Nordea?

Fick ett väldigt bra intryck av kvinnan (säljaren) på Swedbank. Riktigt tillmötesgående, och hon gillade hela iden med att vi ska bygga i egen regi..
Nordea är jag lite less på, framförallt deras strul med internetbanken, som börjar den 24e varje månad.
 
Redigerat:
Drömmarn skrev:
Uppdatera gärna hur det går! Ev står vi i samma sits när huset är sålt och vi kan lägga upp byggkrediten....
Det ska jag göra.
Går faktiskt och är lite smånervös inför mötet :)

Vill dom att jag ska handla aktier, ha sparkonto mm hos dom så får dom komma med en bra deal..
 
Redigerat:
Östlund skrev:
Det ska jag göra.
Går faktiskt och är lite smånervös inför mötet :)

Vill dom att jag ska handla aktier, ha sparkonto mm hos dom så får dom komma med en bra deal..
Är du duktig på aktier?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.