Vi byggde ett nytt hus för fyra år sedan och redan andra månaden kände vi en lukt från golvet. Vi har lokaliserat lukten och den kommer upp mellan golvet och den bärande inre väggen, men endast på ca 40cm på varsin sida om väggen. vi har haft Anticimex här hemma tre gånger och dem kan inte svara på vad det är. Väggen har vi sågat upp en gång och samtidigt tagit upp golvet för att se om det är fukt eller liknande, det var det inte. Hittade ingen mus eller råttavföring heller. Detta förbryllar många och ingen har något svar. vi har platta på mark med golvvärme. Lukten enligt Anticimex kan liknas vid liklukt. Kanske någon har nåt bra tips
 
Ta dit en mögelhund kanske?
 
Finns det plast/ syllremsa under väggen?
 
En granne jag pratade med förut hade något liknande och då var det ett avlopp som hade spruckit och läckt ut under huset.
Får ni in någon kamera eller nåt?
 
Angående plasten så vet jag faktiskt inte om det finns någon just där, snickaren monterade dem bärande väggarna i huset så det ska vi kolla upp, vi har mätt fukthalten i bottensyllen och den var ok. Vi har haft en teori om det kan vara avloppsröret som har spruckit men vi har inte kollat det, rättare sagt snickaren har tyckt att det är långsökt. Vi har planerat att filma avloppsröret. Under plattan kan vi inte filma där är det packat singel. En annan teori som vi har är att det sipprar upp nån form av sumpgas genom plattan som har hittat ett ställe att komma upp på eftersom den är så lokal. En idè som jag har är att borra sig snett under plattan utifrån för att sedan försöka att stoppa ner ett rör där man kan spruta in nån form av tunn rök, där man kanske kan se om något tränger in. Nån som har hört nåt talas om nåt liknade. Tack för tipsen så länge
 
Tack för tipsen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.