Ja det skulle ju funka faktiskt!
 
larsbj skrev:
det här kanske kan va ett alternativ [länk]
Är det inte dyrare? Då blir det nog billigare att köpa för att ev sedan sälja än att hyra.
 
Jag köpte en monzon 9x6 meter förra året. Riktigt nöjd med det köpet! Ska ha den totalt 3 somrar så det blir ju en rejäl vinst att köpa för mig. Räknar kallt med att inte förlora allt för mycket när jag säljer den.

Skulle få hyra haki-ställning för 2kr/kvm/dygn, det lät ju billigt... Drygt 100 spänn om dan. :/
 
  • uploadfromtaptalk1366234418529.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hyr ställning istället....då finns det en bra anledning till att inte slöa om dagarna.... ;)
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Haha, ja eller på nätterna för den delen. ;)
 
Enk Projektet skrev:
Hyr ställning istället....då finns det en bra anledning till att inte slöa om dagarna.... ;)
Tror du slog huvudet på spiken :)

Tänkte dela med min pappa och bror också så det blir bara runt 7k per skalle, 1 månad kostar ca 3000 och hyra av de offerter jag fått.
 
jkarlberg skrev:
Tror du slog huvudet på spiken :)

Tänkte dela med min pappa och bror också så det blir bara runt 7k per skalle, 1 månad kostar ca 3000 och hyra av de offerter jag fått.
Måste vara ett STORT hus om en gavel tar en månad....;)
 
Det är klart han ska köpa en ställning, det är roligt att ha grejor när man helt plötsligt får lust att jobba :)
Själv köpte jag en minigrävare och jag kan hitta på nya saker till den hela tiden....men om det är ekonomiskt försvarbart är svårt att säga men jätteroligt och hur mycket är inte det värt. :)
 
  • Gilla
WilleR
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
Måste vara ett STORT hus om en gavel tar en månad....;)
Eller så har han ett helt vanligt hederligt arbete vid sidan av.... ;)
 
  • Gilla
Thoomas
  • Laddar…
oceanis skrev:
Det är klart han ska köpa en ställning, det är roligt att ha grejor när man helt plötsligt får lust att jobba :)
Själv köpte jag en minigrävare och jag kan hitta på nya saker till den hela tiden....men om det är ekonomiskt försvarbart är svårt att säga men jätteroligt och hur mycket är inte det värt. :)
Jepp, jag har både en rejäl hakiställning och en dito aluminium på hjul :)
Minigrävare hyr jag när det behövs, finns ju i närheten, bara att åka och hämta :)
 
Enk Projektet skrev:
Måste vara ett STORT hus om en gavel tar en månad....;)
Eller en ettåring på heltid :)

Nåja, bättre att ta i lite med tiden ..
 
Jag köpte in tjänsten att sätta upp och ta ned ställning för att renovera en gavelvägg, 8 meter till nock, 9 meter brett.
För att komma åt hela väggen så byggde de ut som ett T rakt ut från väggen så jag fick helt fritt mot väggen. Inga väggfästen.
Uppsatt, hyra för delarna och nedmontering lite drygt 8 tusen.
De lämnade kvalitetsintyg på ställningbygget.

Jag har inga lagringsproblem med ställningen.

Protte
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
prototypen skrev:
Jag köpte in tjänsten att sätta upp och ta ned ställning för att renovera en gavelvägg, 8 meter till nock, 9 meter brett.
För att komma åt hela väggen så byggde de ut som ett T rakt ut från väggen så jag fick helt fritt mot väggen. Inga väggfästen.
Uppsatt, hyra för delarna och nedmontering lite drygt 8 tusen.
De lämnade kvalitetsintyg på ställningbygget.

Jag har inga lagringsproblem med ställningen.

Protte
Hur länge stod den och vilket företag var det som fixade det?
 
jkarlberg skrev:
Eller en ettåring på heltid :)

Nåja, bättre att ta i lite med tiden ..
Eller så är han egenföretagare på heltid+´och har två treåriga vildar till pojkar, som en del av oss andra här ;)
 
thomasx skrev:
Hur länge stod den och vilket företag var det som fixade det?

Umeå ställningsbyggnad.
Någonstans 3 veckor, det var helrenovering ända in till spånplattan på insidan.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.