Märkliga med detta är då Clas Ohlson, som utökar tiden för öppet köp till 3 månader. De borde ha samma "problem" att det köps fler förpackningar än vad som förbrukas och därmed får tillbaks dem som inte behövs. Jag tror mer att det är snikenhet från Biltema, men hoppas det resulterar att fler tänker mer än en gång innan de handlar något som de troligen kommer att få återlämna.
Att komma med öppettiden som ett argument håller inte, då vägen till Biltema kan vara lång.Knappast kul att köra dit, enbart för att återlämna något, då det istället kunde göras i samband med andra resor.
 
Även jag fick samma svar av Olle på Biltema.
Bra att det finns mer kundvänliga detaljister än Biltema som har insett att alla Svenskar inte bor granne med en Biltemabutik.

Veckans Dissning, Kalkon, Törntagg, Bajskorv osv går härmed till Svenska Biltema:thumbdown:
 
Jag har fortfarande inte fått något svar från Biltemas kundservice! :mad:
 
Jag tror det är en ekonom som har fått styra. Förmodligen är han på något sätt ny på jobbet och måste visa sig på styva linan. Då har han upptäckt ene negativ post i balansräkningen som han vill sänka.
 
  • Gilla
vilpi
  • Laddar…
Hemmakatten
Var för första gången in på XXL (säljer fritidskläder och utrustning) och köpte mig ett par nya vandringskängor. Öppet köp i 180 dagar har den butiken som standard!!
 
Tog ett tag för Biltema att svara, men enbart standardsvaret att det numera är öppet årets alla dagar, utom två. Även om Biltema har öppet dessa två dagar så hjälper det inte, eftersom deras butiker inte alltid ligger där kunderna bor.

Det snille som kommit på försämringen är säkert en ekonom som Nyfniken skrev och har ingen förståelse hur långt kunderna kör, för att komma till butikerna. Biltema förstår inte, att om man är stor och stark, så måste man också vara snäll.
 
Hemmakatten skrev:
Var för första gången in på XXL (säljer fritidskläder och utrustning) och köpte mig ett par nya vandringskängor. Öppet köp i 180 dagar har den butiken som standard!!
Och Stadium kör 365 dagars öppet köp. :)
 
Hemmakatten skrev:
Var för första gången in på XXL (säljer fritidskläder och utrustning) och köpte mig ett par nya vandringskängor. Öppet köp i 180 dagar har den butiken som standard!!
Ja men på den tiden har : kvittot bleknat och man kan inte tyda det, eller så har det försvunnit :)
 
Så var det klagat på Biltemas 7 dagar öppet köp,va tänker dom på,om dom överhuvud taget tänker
 
Fick svar från Biltema kundtjänst ,dom hänvisar till att 30 dagars öppet köp missbrukades,jag frågade på vilket sätt
får se om dom kan ge en vettig förklaring
 
Snailman
Elkludde skrev:
Fick svar från Biltema kundtjänst ,dom hänvisar till att 30 dagars öppet köp missbrukades,jag frågade på vilket sätt
får se om dom kan ge en vettig förklaring
Gissar på bilbatterier tex, har för mig det står nåt om att de testar dem eller nåt om man ska lämna tillbaka dem...
 
Snailman skrev:
Gissar på bilbatterier tex, har för mig det står nåt om att de testar dem eller nåt om man ska lämna tillbaka dem...
Brukar man ens kunna lämna tillbaka dem?
när jag sålde batterier så togs det inte emot om man satt på polskorna på polerna.
Vi hade dessutom ett instrument midtronics som testade kunders batterier, utförde laddtest belastningstest m.m.
Otroligt användbart då man kunde se om det var fel på kundens batteri eller laddning, så det inte köptes ett batteri i onödan.
 
Snailman skrev:
Gissar på bilbatterier tex, har för mig det står nåt om att de testar dem eller nåt om man ska lämna tillbaka dem...
På en ny fråga till BT om orsaken så så svara dom så här "det är
kunder som har använt varor och sedan lämnat tillbaka" om det nu hjälper med 7 dagars öppet köp,man tyck ju att det går efter kvittot,och är varan använd så skall den ej återköpas,men det är vad jag tycker
men i min butik har det en tid varit en upplysning om att ingen vara tas tillbaka utan kvitto pga bedrägerier :eek:
 
Jag har lämnat igen oanvända saker på Biltema utan kvitto.. Inga problem.
 
När jag arbetade i butik så var det inget byte utan kvitto just pga bedrägerier.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.