Har ju idag lagt klinkersen o har börjat planera inför kaklet... Vad är Enklast/bäst att jobba med?? Kryss eller snöre?? Det verkar som om att de finns lika många åsikter om de som hemmafixare ;) ;) ;)
 
Jag röstar för snöre, men är nog helt en vanesak. Jag har aldrig kommit överens med kryssen :)

Ett tips, som dock funkar bäst på klinker där man vill ha lite bredare fogar, är att klippa ~50mm's bitar av en gammal elkabel och lägga som distanser mellan plattorna.
 
ByggaNytt skrev:
Snöre - vågrätt
Frihand - lodrätt

Kryss, vad är det ;D

[länk]
Håller med, men skulle vilja fylla i:
På golvet - ögonmått.
 
Tack för alla kommentarer... De lutade åt snöre.. Nu blir de snöra... Ögonmåttet gällde på klinkersen... Även om jag kontrollmätte med laser några ggr under arbetets gång..  :D EN fråga till byggaNytt.. Hur gjorde du med hålen efter listen du hade som stöd för kaklet.. Bara silikon i hålen sen eller gukka oxå??
 
Petade in latex och sen massor med gukka + tätband! Jag tror inte ens att gukka fäster särskilt bra på silikon...
 
OK... De låter ju som en vettig lösning.. :D
 
Då sitter första lagret med kakel... Tänkte att de ska få brinna till några timmar innan jag fortätter... :D
 
Stefan_h skrev:
Då sitter första lagret med kakel...
Oj! Hur många LAGER skall du ha!? ;)
 
Ok varvet då.. ;) Nu har det blivit 3 varv till av 11.. ;D ;D Resten blir imorgon då jag får hjälp av svärfar...
 
Varför tar du inte en vägg i taget ?
Det är mer inspirerande när det bygger på höjden.  ;)
 
Jag tänkte som så att utifallomatt de skulle sticka lite på höjden längs med nån av väggarna så märker jag det direkt när jag tar ett varv i taget o kollar med laserpasset efter varje varv..  ;D ;D
 
Ja det blir bra  :). Som ByggaNytt gjort kan det inte bli så mycket nivåskillnad. OM man inte kör med ögonmåttet såklart...
 
Precis... Men jag har nu kapitulerat till kryssen.. :-[ De är i mitt tycke mycket lättare så... ;)
 
Då har bården kommit på plats efter mycket huvudbry... Om jag skulle satt den mönsterpassat med kaklet så hade inte plattorna räckt till.. Då kom jag på en annan lösning som såhär i efterhand blev kanonbra!! tycker jag ivarjefall.. :D :D
 
  • badrum_014.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.