Hej,

Står i begrepp att lägga ny marksten i trädgården. Ca 50 m2. Av dessa 50 så har 40 m2 redan befintliga plattor. På övrig yta måste gräsmatta tas bort.

Vad bör m2 priset vara för anläggning exklusive marksten? Allt annat ska ingå. Markduk, stenmjöl, sättsand osv.

Jag har hört att ca 200 kr/m2 är norm men vet inte om det stämmer.

Tacksam för svar från er som vet.
 
Jag fick just ett pris på 25 000 inkl 30cm underarbete för ett liknande jobb på 50kvm.
Priset är plus stenar.
 
30 cm underarbete låter inte så bra om det finns organiskt material längre ner än så, då blir din plattsättning inte så fin efter en hård vinter med tjäle. Priset däremot låter mer normalt än 200 kr/m2...
 
Varför ska mer än 30 cm grävas bort om det är gammal fast mark som legat still i mer än 50 år?
Menar du att man måste byta ut alla massor ner till frostfritt djup? Jag hittar ingen annan info om detta.
 
All organiskt material ska bort, inte nödvändigtvis allt material. Om du har jord under 30 cm fryser tjälen i jord och sedan får du sättningar när tjälen släpper.
 
Pratade med en idag som vill ha 750kr/m2 och då ingick precis allt!! Även sten upp till 200kr/kvm.... Vet inte om det är bra lr dåligt??
 
Ungefär vad vi tar på mitt jobb, en anläggningsfirma. Det är ett normalt pris.
 
Tackar för svaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.