Det börjar bli dags att byta ut min Husqvarna kyl o frys mot nått nytt då dom börjar ha gjort sitt o börjat spricka i plasten (köpt 1997).

Är väldigt nöjd med Husqvarna så jag har fått pris på min lokala handel på Husqvarna QR2520W samt QT3520W för 18000kr

Nu hitta jag AEG på Tretti.se för 15000kr som verkar vara exakt samma som Husqvarna
http://www.tretti.se/vitvaror/paketerbjudanden/kyl-och-frys/aeg-s73800kmw-a72900gnw

Dock det som skiljer dom åt är att Husqvarna lämnar 5 års garanti men det verkar inte AEG göra fastän det är samma skåp?

Vad tycker ni, är det värt 3000kr extra för längre garanti?
 
Har beställt just de Husqvarna då vår gamla Cylinda kyl/frys fick kortslutning i fredags kväll.

Vi fick en lånekyl av den lokala byggfirman så länge och t.o.m låna en anställds privata bil för att köra hem den då den inte gick in i vår bil. På fredag när vi ska hämta de nya får vi låna ett släp av dem. Sån service + 5 års garanti känns som det är värt mycket.
 
Får man fråga vad du fick ge?
Hade nästan bestämt mig för aeg då 3000kr ändå är en del men sen läste jag nånstans att det kan skilja på kompressorerna o kollar man på respektives hemsida så är alla data identiska förutom att Husqvarna skåpet väger 72kg o aeg 71kg.
 
18900 för båda.
 
Tack för svaret Vbmt :)
Har hört mig för lite mera o det som skiljer Husqvarna o AEG emellan är lite design o sen har Husqvarna dörrlarm det har inte AEG.

Nu har ju Mediamarkt haft reklam på tv att dom ska ha momssänkning i helgen o på deras hemsida har dom Husqvarna 2210/3610 då som blir lite billigare men vet inte om jag gillar layout:en i kylskåpet.

Edit:
2210/3610 på mediamarkt går bort, dom har ju inte nofrost samt multifresh.
 
Redigerat:
A
jag skulle rekommendera 5-års garanti varianten med tanke på tillverkaren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.