bild(2).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej.

Någon som vet om det finns ngn typ av tunna plastplattor man kan sätta under brytaren så det täcker hålet i kaklet?

/Mange
 
Det blir nog snyggare om du tar bort plattorna. Tar nya plattor och fräser passande hål.

Hade samma problem hos mig. Plattsättaren ordnade det på 30 min.
 
Plattsättarn som är hemma hos och och jobbar med badrummet har en diamanthålsål. Hålen blir runda och fina med perfekta kanter.

Vill du inte mecka i kaklet så kanske du kan kan sätta upp en dubbel förhöjningsram och täckram och sätta dit ett nattljus. Det kan ju vara skönt att slippa tända stark belysning om man är på muggen på natten. På bilden ser det ut som att nolla kan finnas framdragen så det borde gå att montera en sådan. Förhoppningsvis täcker ramen hålet.
 
Byt kakelplattan
 
Till Schniders serie Renova finns det "tapetskydd" som skulle kunna täcka upp en sådan springa (http://www.elonline.se/eljo-renova-tapetskydd/547-0 )
Kolla om det finns liknande lösningar för andra serier och från andra tillverkare.

Det går också att fylla upp mer med kakelfogen så att det är det som syns där brytaren inte täcker. Att byta kakelplattor känns som mycket jobb för en estetisk miss! Kanske även olämpligt om det är tätskikt bakom som kan skadas.
 
Vid brytaren är tätskiktet redan brutet och brytaren ska vara placerad så att det innebär några fuktproblem. Att knacka bort och byta en kakelplatta tar kanske en 15 - 20 min OCH skulle man skada ett tätskikt så kan man lag det (om man tror att det behövs).
 
Till elko finns det ramar som är 90/90 mm.
 
Undrar om det inte är den där slangen som är helt överjäkligt dålig? Slapp som en jäkla slapptask!
:)

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.