Hej, jag funderar på att lägga gamla små gatstenar på en uppfart ca 120 kvm. Jag har gjort mycket själv tidigare och vill mest få detta fixat av någon nu. Ett alternativ är tumlad bohuslänsk granit. Är det någon som kan tipsa om bra hantverkare som inte ger huvudvärk utan löser detta smidigt. Vad ska det kosta? Tomten ligger i Nacka, utanför stockholm.

Tack på förhand
 
Granit är väldigt dyrt, behövs 100 sten per m2. Köp begagnad svensk sten, dom ligger på 4-10kr/st på blocket. En bra stensättare sätter ca 8-12 m2 natursten om dagen beroende på mönster. Vilket mönster hade du tänkt?
 
Hej Slaneby,
tack för svaret. Jag tänkte mig det gamla vanliga bågade mönstret. Så om jag räknar högt så kostar materialet 1000 kr /kvm, det ger totalt 120 000 kr i material. Om jag antar att det kan sättas 8 kvm per dag, så är det 15 dagar, räknar jag med 8 timmar om dagen och en timkostnad på 400 kr så hamnar vi på 48 000 kr. Sedan tillkommer markarbetet som jag har uppfattat går på ca 120 kr /kvm, det ger ytterligare 14 400 kr. In alles 182400 kr. Är det så man ska se på det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.