Jag är lite nyfiken på vilket rum Ni lägger mest "krut" på, det kan vara pengar eller jobb. Det pratas mycket om kök och badrum, men vi kar lag minst "krut" på badrum och kök. Det kanske är lite annorlunda när man renoverar gammalt kontra bygger nytt, men ändå. Vårt senaste projekt är ett biblotek. Vi har nu rivit mer allt intill takbjälkar och tegel. (Var skadat på grund av ivrig 70-tals isolering.) Vi ska flytta väggar och stoppa in gamla pardörrar. Kakelugn och solida massiva träpaneler. Detta projekt får badrum och köks renoveringen att verka som småpotatis (trots vi bytte golvbjälklag i badrummet grävde upp golvet och laga torpargrunden i köket) och eller så blir man bara mer härdad med tiden…

mvh plexi
 
I vårt nya hus börjar vi med att renovera matrummet. Dels för att det rummet är i mest behov av en uppfräschning och dels för att vi tycker det är viktigt med en fräsch miljö där man ska äta. Vardagsrummet, där vi kommer att ha tv:n får nog bli nummer två på prio-listan. Hm... mat & tv är alltså de två viktigaste sakerna i vårt liv tydligen... ::) ;)
 
sovrummet! Det är ju där man skall vila upp sig och drömma vidare om alla nya projekt! :)
 
Pera skrev:
sovrummet! Det är ju där man skall vila upp sig och drömma vidare om alla nya projekt! :)
Sovrummet?? Åh, du menar "verkstaden"?! ;)
 
RoTe
Garaget eller "hemmabiorummet"
 
Hmm.. egentligen borde jag vänta 2 år till innan jag svarar..

Datorrummet är det första rummet vi renoverade när vi köpte villa! Det är ju ett mycket viktigt rum. :)
 
Årtiondets trådlyft!!!
 
  • Gilla
bobas
  • Laddar…
Årtiondets onödigaste inlägg ;)

Själv har jag lagt mest kärlek och pengar på garaget. Än så länge. Dock har jag badrum kvar att renovera och det lär inte bli speciellt billigt det ihäller.
 
  • Gilla
bobas
  • Laddar…
P
Hittills är det förrådet/blivande verkstan jag lagt mest tid på. 3-4000 kr och ca 30 timmar. Det blir nog lika mycket till innan det blir klart. Sen är prio just nu Gästrum, sovrummet, vardagsrummet, hallen, biblioteket. Därefter ska badrummet fixas, men det är bara 30 år så det klarar sig ett tag till :)
 
Helt klart tvättstugan. 1,5 år och 70k+. Men så bestod det tidigare av en tvättmaskin och ett handfat på 3m2 och betonghålstensväggar så avloppslangen frös på vintern. Det var helt enkelt mest prioriterat.
 
Vi har just krutat på rejält i badrummet med ordentligt underarbete och snyggt, tidlöst kakel och klinker. Eftersom ytskiktet i badrummet inte är något man enkelt kan ändra på, och därmed är tänkt att sitta i 30 år, så har vi låtit det kosta.

Vad gäller övriga ytskiktsrenoveringar har vi gjort det enklare och billigare, eftersom vi kan ändra oss om vi lessnar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.