Veckans tävling vecka 15:
5 personer vinner potentialutjämnare!

potential.png


Denna veckan ger Electro Trading och Byggahus.se fem personer chans att vinna varsin HEA-P. Hauff-Techniks system HEA är en professionell, enkel ochsäker anslutning för åskskydd, potentialutjämning och antistatskydd av betong- och träkonstruktioner med armeringar av stål.

Den är mycket enkel att installera i formbygget, behöver ej projekteras och ger inga fula kablar som sticker ut ur plattorna.

HEA-P består av:

  • Ledare med kärna Ø 25 mm av V4A rostfritt stål (AISI 316L)
  • Anslutningsplatta Ø 72 mm av V4A rostfritt stål (AISI 316L) med M12 gänga för jordledare
  • Anslutningsplatta 70 x 70 mm med 4 bultar för kablar eller mot armering, galvaniserad
  • Monteringsstöd av plast

Totalt värde: 3 125 kronor (á 625 kronor styck)

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: I vilket land har Hauff-technik sitt huvudkontor och utvecklings-centrum?

Tips: Kolla under "imprint"

1. Tyskland
X. Frankrike
2. USA

Motivera också med cirka 3-5 meningar varför just du ska vinna.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 19 april.

------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Electro Trading. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Electro Trading för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
boso
  • Laddar…
Hej!

Svar 1. Tyskland

Vi bygger ut vårt hus till våren & då blir ju den här ypperligt bra. När man nu lagt ner så mycket energi, kraft och pengar på sitt hus så vill man ju inte gärna att det ska smälla av det första det gör. Den här lilla manicken kan ju göra underverk så att man kan känna sig lugn när Tor bankar med sin otäcka hammare där uppe någonstans!

Nu håller vi tummarna!
 
Tyskland
Inte vet jag hur mackapären ska sitta men allt som kan göra mamma mindre skräckslagen för åska är välkommet., så hon slipper sitta ute i bilen så fort det knallar. Farsan begriper sig nog på hur prylen ska funka.
 
Svar: Tyskland
Motivering: Vi skal bygge ny fritidsbolig ved Strömstad og da tror jeg dette er en veldig fornuftig sikkerhetsenhet som sikkert burde være standard for alle hus.Det er også en svært liten investering å montere.
 
Svar: 1

Jag har alltid varit rädd för åska och befinner mig helst i bilen. Om det åskar på natten är bilen inte så bekväm. Denna manick skulle göra nätterna bekväma även i stora åskväder.....
 
Svar: 1
Bor i mitt första hus som saknar åskledare. Skulle kännas tryggt att ha en sådan mojäng. Har tidigare bott i hyreshus och då har det inte vart något jag tänkt på.
 
I Tyskland ligger HK och utvecklingscentrum.

Åskledaren passar perfekt till fritidshuset, som ligger i ett område med en del åskväder och lite ensligt. Det ger en extra trygghet att ha en sådan monterad på huset, i händelse av blixtnedslag för att minska risken för brand. Gäller bara att montera den korrekt. 'Fingers crossed'.:)
 
Rätt svar är 1. Tyskland

Vi är just i full färd med att bygga ett garage där jag också ska ha lite snickeri och verkstad, och håller på att färdigställa formen inför gjutning av betongplattan och armeringen av den. Jag har funderat en del på hur genomföra potentialutjämningen och planen var väl att ta en bit av en gammal syrafast vajer från segelbåten och en vajerklämma att sätta fast den med. En sådan här riktig potentialutjämnare hade ju varit som pricken över i-et istället i vår nya platta :)
 
Svar: Tyskland Anledning: Bygger nytt fritidshus vid havskanten där åskfronterna anlöper fastlandet. Naturen kan behöva hjälp på traven att inte skada första bästa hus som sticker upp över havsytan.
 
Svar: 1, tyskland.

Vi håller precis på att beställa matrial till Garraget som vi ska bygga i sommar. Och jag kommer spendera mycket tid i garraget så det skulle va perfekt att vinna en potensialutjämnare, så att man slipper få stötar när man ligger under bilen på det blöta betonggolvet.
 
Svar: Tyskland

Motivering: Det vore ju inte fel att kunna skydda de fina elektroniska priserna jag vann i en annan tävling ;)
 
  • Gilla
KumlaEkeby
  • Laddar…
Tyskland
Jag vill ha den mest!
 
  • Gilla
Jonas-A
  • Laddar…
Nr.1 Det är nåt jag saknar hemma hos oss idag.
 
Svar: Nr 1 Tyskland

Jag har letat efter en sån produkt och inte hittat. Så nu behöver jag inte leta mera om jag vinner.
 
Svar: Tyskland

Skulle passa perfekt då vi bor vid vattnet och blixten brukar slå ner precis bakom husknuten. Vore skönt att slippa förstörda elektronikprylar.

Ha det bäst!
/Jenny
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.