är det bara jag som tycker att lb hus kör med lite taskig marknadsföring ?
efter den stora konkurs i feb i år så säger dom 4 månader efter 'tryggare kan ingen vara'
jag anser att lite mer vanlig ödmjukhet istället vore på sin plats.
och hur 'tryggt'är det att handla av ett husföretag som i dessa dagar startar om på nytt efter en kk ??
jag anar att kreditvärdigheten hos bygghandlare m,m inte kommer va på topp.
 
Vi har tagit upp denna slogan tidigare här på forumet, med samma åsikter som du har.
Nej, det är ingen passande slogan, och jag undrar varför de inte gör "något" för att visa att de kör ngt nytt. Det räcker inte med att säga att de är nya ägare, med helt samma koncept som tidigare. Marknaden är hård nu, och det är bra att fler och fel blir medvetna om företagens ekonomi och förflutna.
 
  • Gilla
nybyggd
  • Laddar…
ajdå visste inte att ämnet redan tagits upp,jag som 'trodde' jag håller koll.
 
Inte bara den meningen, "Tryggare kan ingen vara..." som bränner på näthinnan. Man har återanvänt "hela" det konkursade LB-hus hemsida. Kika denna http://lbhus.se/om-lb-hus.php Tycker kanske man utelämnade väsentlig info.
Tål att upprepas detta, desto finare blir sökträffarna på valfri sökmotor.
Tror företagen får ta och inse att nya tider råder, man slätar inte över va helst för skit längre...
 
  • Gilla
nybyggd
  • Laddar…
Den (vi) som byggde med LB-hus den gångna 2¨årsperioden har fått vara med om två smällar: 1. Byggledare och byggfolk hoppar av bygget då de går från LB-hus till C4-hus. Tack för den. 2. LB-hus i konkurs, nya ägare och vi får ingen garantibesiktning med ev. åtgärder betalda. Tack för den också.

Otryggare kan ingen vara. Vi är pengakor, de ser oss om det, kom ihåg det, reklamen leker med våra känslor, men det finns inga känslor eller ansvar från deras sida.
 
Jag vill tillägga att vi ändå fått ett väldigt bra hus. Byggare, eftermarknad, säljare, de som blev engagerade i vårt hus, har alla varit hederliga, inga konstigheter. De har nog velat att huset skulle bli bra och vi nöjda.

Men, själva idén om trygghet från ax till limpa, den fungerade inte. Det blev inget bygge med LB-hus egna byggledare och egna snickare, vilket varit ett paradvillkor. Och det känns underligt när nya ägarna kör samma hemsida, koncept som gamla ägarna, och talar om trygghet,, när t.ex vi inte finns längre för dem. Ja, jag förstår att det är så det fungerar, men man konstaterar bara det kallsinniga i det hela.

Så jag står fast vid man aldrig kan vara trygg som husbyggare, men vi kan lära oss av varandra här på forumet.
 
Vi byggde ett classic 140 för 1,5 år sedan och har börjat fundera på garantibesiktning. Hur tänker ni andra som har byggt med LB Hus? Ska ni göra en garantibesiktning trots LB Hus konkurs?
 
Vi struntade i det. Skulle haft det aug-12 men utan motpart är det tämligen bortkastade pengar. Spar pengarna eller ring en målarfirma som fixar ytskikten...
 
eran skrev:
Vi struntade i det. Skulle haft det aug-12 men utan motpart är det tämligen bortkastade pengar.
Är det verkligen bortkastade pengar att kunna påvisa att ett fel hade/hade inte visat sig vid ett visst datum?

Det är möjligt att du har rätt men jag är inte övertygad.
 
Frågan är väl vad de tittar på en garantibesiktning - är det bara ytliga så finns det ju egentligen ingen mening.
 
Det är klart, misstänker du att huset har så pass allvarliga fel att Garbo ev. måste in kanske det kan vara av värde. Jag hade hunnit härja runt ganska bra i kåken efter två år. Det var knappast nåt som den första besiktningsmannen gjorde. Ytskikten stod vi för själva och inget har verkat knas med huset så jag har svårt att se värdet av besiktningen.

Åter igen, vad kommer åtgärden att bli på ev. fel? Garbo ställer sig på tvären och ska ha 22k för varje fel ev. ersättningsbart. I övrigt saknas motpart att ställa krav på...

Nä, LB konkursen visade på det sämsta tänkbara med en totalentreprenad. Blir det husbygge igen så sker det på annat sätt!
 
Tänker på ungefär samma sätt - ytskikten får vi står för själva och efter nästan två år har vi inte haft några problem alls och misstänker inget heller. Känns som om pengarna det kostar att hyra in en besiktningsman kan användas bättre.....nej, även om hade tur i oturen att ens hus blev helt klart innan konkursen var ett faktum känns det lite bittert......trots allt är vi väldigt nöjda med vårt hus och trivs väldigt bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.