Hej,

Har försökt hitta information inför planerad klinker läggning i hallen.
Idag ligger det parkettgolv i hallen hela vägen till dörren och det har nu efter 5 år börjar se slitet ut.

Tanken är att lägga klinkers i hallen med värmegolv under (el). Då det står en trappa i hallen som står på parkett golvet så vill jag ha sån liten bygghöjd som möjligt på det hela.

Min fråga är, kan jag lägga ett värmematte direkt på spånskivan och sedan lägga fästmassa och sedan klinkers? Hur gör jag för att vi den minsta bygghöjden.

Självklart kopplas golvet in av en behörig person.

/Robert
 
Så jag konstaterar då att jag skall köpa följande:
T2QuickNet-90
T2QuickNet-90 (90 W/m²) får förläggas direkt på brännbart underlag och kan läggas direkt i klinkerfix eller i avjämningsmassa. T2QuickNet-90 finns i storlekarna 1–12 m². Bygghöjden är ca 3–5 mm plus övergolvets tjocklek. I de kompletta paketen ingår en T2FloorTemp Plusº.

Direkt på spångolv, sedan lägga mattan, sedan klinkerfix, klinkers och sedan fogmassa?

/Robert
 
Lika självklart som att golvvärmen ska kopplas in av en behörig, är att den behörige ska lägga och göra kontrollmätningarna av golvvärmen. Allt arbete med elgolvvärme är behörighetskrävande. Du kan även kolla på T2QuickNet-90 som bara bygger 3 - 5 mm
Lite sent blev det
 
Redigerat:
elmont skrev:
Lika självklart som att golvvärmen ska kopplas in av en behörig, är att den behörige ska lägga och göra kontrollmätningarna av golvvärmen. Allt arbete med elgolvvärme är behörighetskrävande. Du kan även kolla på T2QuickNet-90 som bara bygger 3 - 5 mm
Som jag skrev tidigare så görs installation av behörig person.
 
Jag tolkade texten som att golvärmen skulle kopplas in av en behörig. Det blir ju lätt missförstånd ibland
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.