Hej!
Jag har en AM 220 på landet och den funkar kanon! Nu undersöker jag om det går att använda en AM till villaträdgården, den är trång och har många träd och sånt.
Laddstationen bör vara där jag markerat med en svart ruta. Vägen ut från det området är bara 1 meter bred på smalaste stället. Resten av gräsmattan är 3 områden med ett ett antal hinder. Vad tror ni skulle en 308:a räcka?

Anders B.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det ska fungera, bara att köra på.
 
AndersBe skrev:
Hej!
Jag har en AM 220 på landet och den funkar kanon! Nu undersöker jag om det går att använda en AM till villaträdgården, den är trång och har många träd och sånt.
Laddstationen bör vara där jag markerat med en svart ruta. Vägen ut från det området är bara 1 meter bred på smalaste stället. Resten av gräsmattan är 3 områden med ett ett antal hinder. Vad tror ni skulle en 308:a räcka?

[bild]
Det borde fungera med en 308'a, den har ju en guidelina som du kan leda den bort mot de mer avlägsna delarna och tillbaka med och 500 kvm skall den ganska lätt hantera.
 
Tack för era svar! Läste på i manualen som finns på Ha hemsida. 308 kan använda en guide kabel med 2 alternativa släpp-punkter. Om man ställer in dom så att det 20+50=70%, tror jag att 308 går ut direkt från laddstationen i 30% av fallen. Dock vet jag inte om det går att programmera hur den går ut från laddstationen, blir det slumpvis kanske?
 
308 får svårt om passagen är 1 meter. Dessutom behöver stationen 2 m fritt åt varje sida.

Jag hade satsat på 220, just för passagehanteringen och mycket mer inställningsmöjligheter. Skulle någon av klipparna dessutom krångla har du ju bara att ta den andra maskinen ifall det skulle behövas en akutklippning under reparationstiden.
 
Jag trodde att 308 klarade smalare passager än 220 eftersom maskinen är mindre. Klarar 220 1 meters passage? Förståndigt påpekande med att ha två av samma. Tack!
 
AndersBe skrev:
Jag trodde att 308 klarade smalare passager än 220 eftersom maskinen är mindre. Klarar 220 1 meters passage? Förståndigt påpekande med att ha två av samma. Tack!
Rent fysiskt är den större, men styrprogrammet i 220 är känsligare, så den klarar mer komplexa tomter då den kan följa slingan mer exakt.

I teorin klarar 220 en passage på 60 cm med guidekabel och korridorsbredd inställd på "0", men det blir lite spårigt när den följer slingan.
 
Det är bra när nån kan!
Tack Nonkan!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.