Hej!

Funderar på INR takdusch med blandare, inte den fyrkantiga duschen utan en rund som heter LINC 21.

Vet någon om deras blandare är bra?

Främst undrar jag om vredet där man vrider på vattnet är trögt?
 
Vi har en INR Arc och den har fungerat bra. Tapwell skulle jag undvika
 
Hej!
Denna fråga är aktuell för mig just nu med kvalitet på INR blandare och duschset. Jag gillar den stilrena designen på Linc 20 men hur är det med kvaliteten om man jämför med t ex FMM eller Mora som funnits längre än INR?
Mvh
Alle
 
Har också INR blandare i dusch samt handfat. De känns mkt gedigna. Ej tröga eller så. Med tanke på priset så tror jag att de är minst lika bra som FMM/Mora etc.
 
Alla VVS-människor vi talat med i samband med pågående (men snart avslutad) totalrenovering vidhöll att Hansgrohe är överlägset bäst när det kommer till blandare och duschar så det var det vi körde på rakt igenom. Kan dock inte verifiera huruvida detta stämmer då vi ännu inte använt oss av grejerna, men vi frågade runt både bland bekanta i branschen samt ett antal olika butiker för att skapa ett beslutsunderlag.
 
Det blev till slut INR Linc 20 blandare och takdusch. Samma butik på min ort hade faktiskt nedsatt (samma) pris på både denna och Grohe Rain shower.
mvh
Alle
 
Alle skrev:
Det blev till slut INR Linc 20 blandare och takdusch. Samma butik på min ort hade faktiskt nedsatt (samma) pris på både denna och Grohe Rain shower.
mvh
Alle
INR what? Om det var samma pris för en Grohe hade jag inte tvekat en sekund, om det ni inte var något i designen som gjorde att du föredrog INR. INR är totalt okänt märke för de flesta, med allt vad det innebär.
 
INR Arc här med och mycket nöjda, speciellt sambon som tycker ytan är lätt att rengöra och håller sig... Har haft det i två år så kvaliten är väl lite tidigt att bedömma. Snyggt men aningen överprisat. Vår VVS-installatör rekommenderade gärna.
 
  • Gilla
Fisksmisk
  • Laddar…
Visst har jag förstått att Grohe tydligen står högt i kurs men det som gjorde att jag valde bort den var att vissa delar inte kändes lika tåliga och gedigna (fler plastdetaljer t ex klena knoppar på vreden osv). Sedan så tycker jag att designen (inte helt obetydlig i sammanhanget) på Linc 20 var mer kompakt och stilren. Kvalitet och prestanda osv är mycket riktigt inte lika väldokummenterade på INR (mycket riktigt påpekat) som Grohe enligt min egen begränsade efterforskningar.
Och så en (bi)sak till: ringde till Grohe (grohe.com/se) för att få lite teknisk info gällande Rain Shower. Då blev jag via en växel omdirigerad till annan växel i Danmark, krångligt tycker jag. INR kändes på den punkten också bättre tillgängliga.

MVH
Alle
 
Jag kommer aldrig mer köpa blandare från INR. Vi har en INR Linc 20 och våra barn (4 och 7 år) kan inte stänga av vattnet då vredet mer eller mindre fastnar när man vridit det till maxläge. Kan inte fatta att jag var dum nog och köpte en design-blandare från en nykomling istället för att köpa en mer beprövad och funktionell blandare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.