Jag har fått priser mellan 716 kr och 815 kr per kvm (ink moms) för Oregon och också fått uppgiften att Montana och Colorado kostar samma.

Tycker dock Oregon är snyggast eftersom de är minst kvistiga, har bra bredd och ger ett estetiskt tilltalande intryck.

UV-lacken och finishen är i särklass! Enligt Beijer så har Kährs fått fram en kanonprodukt i dessa tre nya golv. Det känns verkligen naturliga och fasningen är kanonssnygg.

Nu öser jag lovord men jag är verkligen såld på dessa golv! Pergo m fl får passa sig ;)

Synd bara att de är dubbelt så dyra som vanliga typ Cambridge.
 
Jag skulle starkt propagera för stavparkett. Man kan välja mönster själv och det blir mycket levande och vackert.

Själva stavarna kostar inte mer än cirka 350 kr plus moms. Totalkostnaden är naturligtvis beroende på om man lägger och slipar golvet själv eller inte. Jag har lagt stavparkett själv men tagit in en extern golvslipare. Det är lättare än man tror att lägga stavparkett själv!
 
Vi har valt 2-stavsgolv (Verona) och är jättenöjda! Golvet ger ett lungt uttryck jämfört med det 3-staviga som fanns i vår förra lägenhet.

Hade nog också valt enstavigt om kostnaden inte vart det dubbla. En bonus var att vi hittade Verona till rabatt 400 kr/m2
 
Hej.
Du råkar inte ha nån bild på Veronagolvet? Jag har mer eller mindre gett upp drömmen om om Kährs Oregon/Montana pga priset. Jag hittade en annons på blocket där nån sålde nytt Verona för 269kr/kvm men den filuren svarar inte på mina mail.
Mvh Tommy
 
Hej!
Låter som ett toppenpris du har hittat! :) Tyvärr har jag inga bilder till hands men jag kan försöka fixa fram det under veckan.
/Emma
 
Vi bestämmde oss också för Verona pga priset! Oregon och dyl. var helt enkelt för dyrt när man ska lägga mycket! Vi har inte lagt in vårt än och det vore jättekul att se en bild på det när det är inlagt!!! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.