Hej alla,

Tänkte höra mer er. Jag sitter i dagsläget på canal digitals parabol lösning med den 250 gb stora inspelningsbara boxen.

Sedan ungefär 2 månader tillbaks så har all information gällande olika serier i epgn försvunnit. Tidigare har det varit usel information men då stod det iallafall vilken del (nr) det var på avsnittet. I dagsläget har vi ingen som helst information längre, vilket ställer till en hel del problem eftersom vi inte har möjlighet att särskilja avsnitten från varandra.

Jag har felanmält detta till Canal Digital sedan ungefär 5 veckor tillbaks och får varje vecka reda på att "vi jobbar på det".

Börjar bli extremt less på deras ointresse att ge mig information om vad som hänt, varför det hänt och så vidare.
Jag har fått err erbjudande om den nya 500 gb boxen mot att binda mig 1 år. Detta är inte aktuellt då jag anser att det inte är ett erbjudande att betala för att binda mig 1 år till en tjänst som har försämrats senaste tiden och inte fungerar alls tillfredsställande för våra behov. Särskilt då det har fungerat (iallafall hjälpligt) tidigare.


Är det någon annan som har detta problemet med epgn ? Det gäller de flesta serier och kanaler, dock har jag noterat att på bla svt och game of thrones fungerar det korrekt.

någon annan som felanmält det? Vad har ni fått för feedback? Har ni någon koll på vad det är som hänt?

Min teori är att man slutat köpa in informationen från externt bolag som tidigare har levererat den
 
Upptäcke samma sak när jag hade startat en inspelning på Gold Rusch via köksteven med nya "lilla" HD-Boxen med extern hårddisk. Efter några veckor skulle jag kolla och drällde av inspelningar/repriser, men ingen info alls. Trodde att jag missat någon inställning och har inte tänkt mycket mer på det. Har också 250 GB i teverummet. Är bara enstaka serier som spelas in och ofta ser vi det samma kväll när lilltjejjen somnat, så vet inte nu om det finns info eller inte. Har med andra ord inte felanmält...
 
Det hjälper ibland att göra en norsk reset av dekodern. Det får den att uppdatera epg.
 
Bo.Siltberg skrev:
Det hjälper ibland att göra en norsk reset av dekodern. Det får den att uppdatera epg.
Har man 250 GB så gör man det rätt ofta :)
 
I och för sig är 500G-boxen förbaskat bra (oändligt mycket bättre än 250G), men du får inte bättre EPG-information där, det har blivit klart sämre på senare tid. Jag brukade bläddra igenom EPG för Discovery och Nat Geo på morgonen för att se om det exempelvis var något nytt avsnitt av Megafabriker som sändes, men numer finns bara information om programmets innehåll för de närmsta timmarna framåt.
 
Jag kikade precis på min 250 Gb, har EPG-info på alla kanaler fram till den 14:e
 
Vill förtydliga.

jag har alla program och så vidare i epgn. Det fungerar bra. Det som fattas är informationen om respektive program.

Tidigare har det tex stått : säsong 8 avsnitt 7 i infofältet till en serie. Om man har tur så står det även vilket årtal den är inspelad samt en mening som beskriver handlingen.


nu står det inget vilket är problematiskt om man har 10 avsnitt av en serie liggande.
 
kysan skrev:
Har man 250 GB så gör man det rätt ofta :)
Ja, en riktig skitdekoder.

Hur funkar den nya lilla dekodern med extern hårddisk? Kan det va nåt?
Beroende på disk verkar den bli billigare än den stora 500 GB-dekodern.
Frågan är då vad som krävs av en usb-disk. Duger en "snabb o stabil" disk med USB 3.0 för 799:- från Kjell? Går det med USB 2.0?
 
Den nya lilla vita är snygg och blixtsnabb. Menyer ok. Jag tog vad jag hittade hemma i hårddiskväg, så blev en gammal hd från bärbar dator som satt i externt usb 2.0 chassi. Låter en del så ska byta mot USB-sticka. Kräver minst 64 GB för att få alla funktiioner och så stor hade jag inte. Är ju bara en mottagare så kan bara spela in och titta på samma, annars hade jag lätt ställt den i TV-rummet, nu är den i köket. Ps. Den kör en hastighetscheck när man stoppar i HD och kollar så den duger :)
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Kollade nu inspelningar på 250, och mycket riktigt, ingen har någon avsnittsinfo alls...
 
Hmm, Canal digital kontaktade mig igår oxh berättade att problemet skulle vara löst. Har dock inte varit hemma oxh haft möjlighet att testa. De bad mig starta om dekorern och se ifall det blev bättre. Kommer hem på måndag och kan kika då.

Har du startat om?

Om du ibte får info så Felanmälan gärna :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.