Jag har ett tips på en metod som jag själv praktiserat på Biltema ett par ggr efter att ha blivit besviken/arg på slutsålda varor.
Ska jag ha lite mer av en vara (tex lysrörsarmaturer till hela garaget eller kakel) så ringer jag aktuell butik och ber dem beställa hem den mängd jag behöver i mitt namn. Efter nån vecka ringer butiken upp och meddelar att varorna kommit in. Sen kan jag när jag får tid åka förbi butiken och hämta ut mina varor i kundtjänstdisken, packade och klara med mitt namn på.

Jag vet inte om Biltema öppet erbjuder denna tjänst, men det har funkat varje gång jag provat.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Att det är slut råkar man ut för i många butiker vad man än handlar tycker jag, går jag till bolaget finns det bara visningflaskan kvar av mitt favoritöl,(fick en iallafall)går jag till willys är mina favoritchips slut bara lådan kvar osv.
Skall man lyckas med sina köp är det fördel att handla mitt i veckan mitt på dagen, för då kan man lulla runt och se på fulla hyllor med intressanta varor har jag märkt.

mvh
 
Biltema är en bra allti allo butik å ha i närheten när man behöver något och inte ställer så höga krav på kvalite.
 
Andy78 skrev:
Biltema är en bra allti allo butik å ha i närheten när man behöver något och inte ställer så höga krav på kvalite.
Mjaa.. Köper man lite med huvudet så tycker jag de är helt ok. Deras 10-årsgarantigrejor är i mitt tycke riktigt bra för priset. Men, det är inte detta som tråden avhandlar.
 
  • Gilla
A-Man_08
  • Laddar…
Angående Biltema. Sist jag handlade där uppmärksammade kassörskan mig att de har ändrat öppetköp-reglerna. Nu är det endast 7 dagar mot 30 dagar som det var innan. Jag frågade kassörskan varför de ändrat på det, men hon hade inget bra svar. Hon ansåg som jag, att det var dumt att korta ned till endast 7 dagar. När jag antydde att det kanske inte är så himla noga sade hon att de går efter datorn, och det är svårt att lämna tillbaka efter mer än 7 dagar eftersom datorn inte kommer att acceptera det!
För de som har en bit att köra är detta helt värdelöst. Innan kunde man köpa några olika delar och lämna tillbaka de som inte passade, men det blir svårt nu.
Konstigt dessutom att Biltema drar ned på dagarna när många andra förlänger öppetköp-tiderna. När jag handlade på Stadium sist informerade de mig att de har FÖRLÄNGT öppetköp-tiderna. Nu har de 365 dagar!! Lite i överkant kanske, men det är bättre än bara 7 dagar.
Offtopic kom jag på nu. Sorry, men tänkte att det är bra att de som handlar på Biltema får reda på det.
 
hahalj
knipo skrev:
Angående Biltema. Sist jag handlade där uppmärksammade kassörskan mig att de har ändrat öppetköp-reglerna. Nu är det endast 7 dagar mot 30 dagar som det var innan.
Ja det var ju bra att veta. Bekräftas av denna länk.
Har ju hänt flera ggr att man köpt mer än vad som visat sig behövas av något och utnyttjat de 30 dagarna för att lämna tillbaka överskottet. Går ju inte längre då.

Dåligt Biltema, dåligt. :thumbdown:
 
Vad ska man säga, det är billigt.
 
Jag har ett kvitto från 10/1 13 med 30 dagar och nästa kvitto jag hittar från 22/3 13 har 7 dagar öppet köp.

Varför har de inte uppmärksammat detta lika mycket som 50-års firandet tro?

Det påverkar ju mig som konsument betydligt mer än att Biltema funnits i 50 år.
 
  • Gilla
FemTummar
  • Laddar…
kundservice@biltema.com
maila och klaga på försämringen, är ingen dålig ändring det där.
Som referens så har Clas Ohlson 90 dagar, Jula 30 dagar, Rusta 30 dagar.
 
Ikea öppet köp 3 månader.
 
larsbj skrev:
Behöver inte vara samägt för att man ska tjäna på att samköpa, tex skruvmejslar har iaf tidigare varit identiska så när som på färgen,det är ju ett bättre förhandlingsläge om det går att köpa in dubbel så många av en vara.
De är ju konkurrenter så att de skulle samköpa är väldigt långsökt.

Däremot så kan det ju vara så att de faktiskt köper av samma leverantör. En duktig säljare ser såklart till att sälja samma produkt till två konkurrenter.
 
Ni som åker 10 mil bara för biltema, vad är det ni handlar?
 
  • Gilla
magnu
  • Laddar…
Nerre skrev:
De är ju konkurrenter så att de skulle samköpa är väldigt långsökt.

Däremot så kan det ju vara så att de faktiskt köper av samma leverantör. En duktig säljare ser såklart till att sälja samma produkt till två konkurrenter.

Nej de samköper inte.
 
Jag ringde precis Biltema för att kolla om de fyllt på lagret. Efter att ha väntat i telefonkö i fem minuter fick jag veta att kön var full och att jag fick försöka senare. Vad jag önskar att någon annan hade trådbackar i samma storlek!
 
hahalj
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.