tack jeppeknaster! plastfoenster.com? Jag vet inte :( Där finns så många!
 
Hålta skrev:
Hur stora fönster kan man göra med PVC tekniken? Kan man göra ett fönster som är 3000mm brett och 2100 mm högt i fast utförande ?
Det går att göra fasta PVC fönster upp till 3,5m bredd i detta höjd. Även högre, men det kan variera från tillverkaren til tillverkaren. Sen är det fråga om transporten...
 
Någon som köpt PVC-fönster den senaste tiden eller ändå vet var man får tag på skaplig kvalitet till vettig peng för tillfället?
Kollade zodiak.se och det var det rörigaste jag varit med om.
Har plockat ihop 10 st öppningsbara 11x12, 1st altan dörr, 1st 5x8 och 1 st 8x10 för 32.000:-hos byggmax, är det i linje med vad man får hos zodiak och liknande? Ser att det är samma tillverkare, Aluplast..
 
Sjöbban skrev:
Någon som köpt PVC-fönster den senaste tiden eller ändå vet var man får tag på skaplig kvalitet till vettig peng för tillfället?
Kollade zodiak.se och det var det rörigaste jag varit med om.
Har plockat ihop 10 st öppningsbara 11x12, 1st altan dörr, 1st 5x8 och 1 st 8x10 för 32.000:-hos byggmax, är det i linje med vad man får hos zodiak och liknande? Ser att det är samma tillverkare, Aluplast..

Maila ett gäng olika företag med dina specifikatoner och låt dem räkna på en offert. För mig skiljde det avsevärt på vad det stod för pris på sidan och det jag fick betala, ändå beställde jag bara 6 fönster.
 
MUSS skrev:
Maila ett gäng olika företag med dina specifikatoner och låt dem räkna på en offert. För mig skiljde det avsevärt på vad det stod för pris på sidan och det jag fick betala, ändå beställde jag bara 6 fönster.
Själv satte vi inte Pvc från Väner Fönster. Jag var lite skeptisk till Pvc först men gud vad nöjd jag har blivit med våra nya fönster. Vi hade totalt 10 st + en altandörr i lite olika mått och gav totalt för detta 25.468 kr.
Så jag kan inte säga annat att jag är helnöjd, dom hade inga priser på sin sida men jag mailade dom och skrev vilka mått jag ville ha. Och sen var det grymt bra service från dom!!!
 
Satte in Pvc skulle det visst stå hehe.
 
Sjöbban skrev:
Någon som köpt PVC-fönster den senaste tiden eller ändå vet var man får tag på skaplig kvalitet till vettig peng för tillfället?...
Kolla med http://kaerrman.se/
De har prislistan på nätet http://kaerrman.se/Kaerrman2012PrislistaKonsument 4.pdf

Jag köpte åtta små stalllfönster därifrån för drygt ett år sedan, och är mycket nöjd.

Det var inga problem att pruta ca 10% på listpriset heller :)
 
KnockOnWood skrev:
Kolla med [länk]
De har prislistan på nätet [länk]

Jag köpte åtta små stalllfönster därifrån för drygt ett år sedan, och är mycket nöjd.

Det var inga problem att pruta ca 10% på listpriset heller :)
Oj, det var verkligen dyrare där. Ca 30 % dyrare än vad jag betalade hos Väner Fönster.
 
AndersQ skrev:
Oj, det var verkligen dyrare där. Ca 30 % dyrare än vad jag betalade hos Väner Fönster.
Var hittar man prislistan?
 
Ang. Vänerfönster så har jag satt i nr 1 av 5 precis nyköpta fönster. Du får ringa eller maila om priser, går för det mesta riktigt snabbt och lätt att få kontakt.
 
brajt skrev:
Ang. Vänerfönster så har jag satt i nr 1 av 5 precis nyköpta fönster. Du får ringa eller maila om priser, går för det mesta riktigt snabbt och lätt att få kontakt.
Har du några prisexempel du vill dela med dig?
 
Jag gav 9000 för 5st 1130*780 (inkl lite prut). Vita 3-glas dreh och kipp. Har ingen annan erfarenhet av kvalité eller så. Men jag tror dessa är bra.
 
Jag har hittat ett svenskt företag som säljer polska fönster från drutex och har bra priser och service, Jag har beställt en balkongdörr på "prov" för att se om det fungerar och det gjorde det. Han som äger företaget slog ihop min beställning med en annan så jag kunde undvika den höga frakten som i mitt fall var dyrare än själva balkongdörren. Allt gick bra så nu ska vi beställa alla våra pvc fönster hos honom; han är inte med på prisjakt.se men hans priser är väldigt bra, finns på hans hemsida i pdf format om någon vill kolla: http://www.rekpol.se/ och jämföra.
 
mj22pk skrev:
Jag har hittat ett svenskt företag som säljer polska fönster från drutex och har bra priser och service, Jag har beställt en balkongdörr på "prov" för att se om det fungerar och det gjorde det. Han som äger företaget slog ihop min beställning med en annan så jag kunde undvika den höga frakten som i mitt fall var dyrare än själva balkongdörren. Allt gick bra så nu ska vi beställa alla våra pvc fönster hos honom; han är inte med på prisjakt.se men hans priser är väldigt bra, finns på hans hemsida i pdf format om någon vill kolla: [länk] och jämföra.
Känns sådär, första inlägget och bara positivt att säga. Dessutom en länk.

Reklam?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.