Ska nu upp med glespanelen i garaget. Fick över en herrans massa 22*70 från bygget. Duger 22*70 när jag har cc 1200 mellan takstolarna? Tacksamm för svar!
 
70x22 är på gränsen att det kan bli svank med tiden det beror på vad du ska ha uppepå, men har du gott om så glesa lite tätare tex cc200.
 
Snailman
visste inte det fanns 22x70 ens, de är inte 28x70 alltså:screwy:
 
hmm nu gör du mig osäker... har för mig de va 22*70 eller 22*95 kasnke de kan va? :)
 
beniblasnok skrev:
hmm nu gör du mig osäker... har för mig de va 22*70 eller 22*95 kasnke de kan va? :)
Det finns 22x70 men skulle det vara 22x95 är det bara bättre.
 
Kollade nyss och det är 22*70. Det blir alltså för spätt med de om jag har cc 120 mellan takstolarna och kör cc 30 med glesen? Kommer ha 30-40 cm lösull på vinden.
 
Förlåt, 22*95 är det... Funkar det med cc 30 då om jag har 40 cm lösull?
 
Ska du bara hänga enkelgips i glesen så går det säkert bra, och det är väl ingen katastrof om det skulle bli minimalt med svank i ett garagetak?

Tänk på att inte köra med så mycket mer än 30mm gipsskruv om du har diffusionsspätt mellan gles och takstolar.
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
I mitt garage har jag 22x95, 120 cm mellan takstolarna, men jag tror att jag snålade (dumsnålade) och satte på cc40. Enkelgips, men i och för sig bara 22 cm isolering. Ingen svank. Du får nog ungefär samma belastning med 30, 40 cm isolering. Det bör gå bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.