Det verkar vara en hel del som har problem med sin 250 Gb box från Canal Digital. Norsk reset hjälper i många fall, men ibland får man göra en lite "djupare reset"

Tryck så här i en följd:

Röd knapp - 353 - Teletext (text-tv) - 1

Att tänka på: Favoritlistor försvinner, men inspelningarna finns kvar.

Hoppas att det hjälper!
 
  • Gilla
puttrix och 1 till
  • Laddar…
Har väldigt lite problem jämfört med vad jag har läst. Det som oftast händer är att den låser sig helt så jag får bryta strömmen. När ska man använda en djupare reset?
 
Just när du har det problemet att den hänger sig ofta. Då dröjer det ett par månader innan det drar igång igen. Även vissa EPG-problem, mottagningssvårigheter (som inte beror på parabolinställning) osv.
Jag brukar göra den hos kunder som har lite svårdefinierbara eller återkommande problem.
 
Aha, då provar vi ikväll. Favoritlistor har jag inte orkat ställa in i alla fall ;-)
 
M
Hur byter man namn på en inspelning? Rätt hopplöst om man råkade börja spela in några minuter för tidigt och fel namn hamnar på inspelningen :(
 
Nu provat, då får vi se vad som händer - eller inte :)
 
Schemaläggningar försvann :(
 
Va? Det har det inte gjort för mig. Eller....:x
 
Japp, och tomma mapparna med raderade program, så ingen koll på vad sambon hade för egna inspelningar förutom osedda... Greys vet jag, går revenge fortfarande? :)
 
Var tvungen att prova på min box. Mina schemaläggningar är kvar.Det där med tomma mappar med raderade program förstod jag inte riktigt. Tomma mappar med raderade program ska väl vara just tomma, eller?
 
Alla inspelade program är i mappar. Har man sett något som är schemalagt och raderar så är mappen kvar tills serieinspelningen är borttagen? Eller jag som yrar kanske....
 
Finns inga mappar på oinspelade kvar för schemat försvannn, förstår du :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.