Hej, Jag kröp ner i krypgrunden och upptäckte att vissa bjälkar var täckte av något som ser ur som damm, eller dammprickar i mörkgrå färg. Någon som kan hjälpa mig identifera namnet på möglet? Behöver man omfattande saneringar, eller räcker det med att borsta bort det med något medel själv?

PICT0627.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

PICT0635.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Märkte även att det har varit läckage under diskbänkavloppet. Det var torrt när jag kände på det. Är det mögel som torkat? Kostsamt att byta?

PICT0639.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tacksam för hjälp...
 
Hej ...
Bild 3.. Den vatten skadan bör du se över omgående,, Bytt asfaboarden och isoleringen
och sanera ev. mögel från balkarna, det finns medel för detta...
Hur ser din ventilation ut till krypgrunden.. ????
Eti..
 
Hej etiol,
Vi har just nu sorptionsavfuktare, tätade ventilationer och RF värden som ligger på 69%. Jag har plast på marken, men den är 20 cm från väggmuren. Skall lägga en ny över den gamla som jag fäster längst väggmuren.
Är det något jag missat?
Är det ett fall för mitt försäkringsbolag att hjälpa till?
 
KokaKola skrev:
Hej etiol,
Vi har just nu sorptionsavfuktare, tätade ventilationer och RF värden som ligger på 69%. Jag har plast på marken, men den är 20 cm från väggmuren. Skall lägga en ny över den gamla som jag fäster längst väggmuren.
Är det något jag missat?
Är det ett fall för mitt försäkringsbolag att hjälpa till?
Troligen ingen idé att dra in försäkringsbolaget för den där skadan. Men det vet du först säkert när du fått bort asfaborden och ser hur illa det ser ut i övrigt. Jag upptäcke en liknande skada hos mig och i mitt fall var de en skarv på avloppet som hade läckt i kombination med för dåligt fall på avloppsledningen.

Plasta så tight mot väggen som du kan, det kommer antagligen göra rätt stor skillnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.