Är det någon som har någon uppfattning om kvik kök? Kvalitén framförallt? ???
 
Vill du skaffa dig problem, så skaffa ett Kvick køk.
 
Vad blir problemet? Leveranser har jag hör men, men jag har inte hört något konkret vad som är problemet?
 
Fel skåp, fel vitvaror, fel skruvar uteblivna leveranser, Du får nån annans kök??!!?? Läs artikel i våras i GP- telefonerna hos ARN har ju gått varma......folk har ju inte fått sina grejer efter MÅNADER, massor med insändare också....
Leave better alone.....Ikea är klart bättre i alla väder och har bättre kvalisort på köken dessutom samt kan klara reklamationer på ett BRA sätt.
 
Okej, tack det var matnyttig info! Tror att jag tar och skriver ut det som står på GP:s hemsida och tar med mig dit och frågar om det har skett några förbättringar. Men då lutar det åt Marbodal eller Ikea!
 
Vår granne satte in ett kvikkök och det blev jättebra. Allt fungerade perfekt. Beställning, leverans, ihopskruvning av skåpen och servicen var det heller inget att klaga över. Det beror kanske pvar man bor och vilken affär man väljer. Han blev i alla fall nöjd.

Han köpte också Gorenje kyl/frys därifrån och den däremot har det varit mycket strul med. Det är ju inte Kviks fel förstås.
 
Kul med något positivt! Vi köper vårat (om det nu blir kvik) i Stockholm, tycker att de verkar ha hyfsat bra koll där, men man vet ju inte hur resten av org. ser ut! Vitvarorna har jag turen att köpa genom min bror, så den biten slipper vi!
 
Våra grannar med Kn´vikk-kök vart helnöjda, men sedan var det flera av hantverkarna som hade beställt Kvik-kök som råkat illa ut, de kände t o m snickarna som installerade Kvikk-kök och de hade bytt jobb då de inte stod ut med alla klagomålen. Hoppas det bättrar sig i alla fall!

Kan annars rekommendera en annan 'dansk' nämligen Invita :D och för Er i Sthlmstrakten med omnejd så ser ju Noblessa lovande ut med.

Hälsar Ingrid som själv valde ett Kungsäter!
 
Fråga när det gäller Invita, hur ligger de prismässigt är de som typ Marbodal eller dyrare?
 
jedj skrev:
Fråga när det gäller Invita, hur ligger de prismässigt är de som typ Marbodal eller dyrare?
Enl. dom själva tillhörde dom samma klass som Tibro och Kvänum, dvs. halvdyra ;-).
 
Ja det kan man ju fråga sig!:) Vi har varit på Kvik idag och jag måste säga att jag blev förvånad, han som hjälpte till att rita förslag på vårat kök, satt upp kök själv. Det gjorde att det kändes som om han visste vad han talade om. Han var inte den här säljartypen som bara prackar på en grejor utan gav förslag på kompleteringar när det gällde vissa saker som han ansåg vara bättre hos andra. Till skillnad mot tibro i Alvik där de bara ville glänsa om hur bra det var (jo det har jag fattat annars hade jag (vi) ju inte gått dit) och dessutom var de dryga!

Men vi får se man ska ju inte ha för bråttom!
 
unoform är heldyra :)
 
Jeg kan anbefale et andert dansk kök "hanstholm kök " det er brä , och med hög kvalitet, det er 3/4 dyrt :) ;)
 
Kul att du frågar,
ett nytt som heter Mano, fins inte så många bilder på nätet än. Men det är släta vita med inbyggda handtag, väldigt stilrena!
 
Håller med, 100 kunder - 100 olika synpunkter! Jag är i alla fall nöjd med dels Kviks utbud men framförallt med deras service. Vi hittade det kök vi sökte. Priserna ligger håller också "bra" nivå, i allafall för mig som inte prioriterar att damma iväg goda pengar efter ett tex marbodal-kök. Men smaken är som baken...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.