Hej

Ev får modertor flytta tråden, osäker på om den landar rätt.

Gissar på att många av oss saknar kabel till sina installationer av robot, däribland jag. Finns det någon härinne som har en mindre mängd över till salu ? Behöver 50-60m och då känns det dumt att köpa 150m.

/M
 
mortimer skrev:
Hej

Ev får modertor flytta tråden, osäker på om den landar rätt.

Gissar på att många av oss saknar kabel till sina installationer av robot, däribland jag. Finns det någon härinne som har en mindre mängd över till salu ? Behöver 50-60m och då känns det dumt att köpa 150m.

/M
Tror jag skrev till dig på annan tråd att på http://www.gplshop.se/automower-tillbehor/slingkabel-automower.php kan du köpa tråd i mindre kvantitet från 200 kr/25 meter.
 
Jo, men nu var det minst 50m som behövdes. 25 m räcker inte och vill inte ha en onödig skarv med 2st 25:surprised:r
 
Alltså, de flesta ÅF av robotar gör ju installationer också, och vi har i vilket fall ett artikelnummer på kabel som metervara för de gånger vi behöver komplettera en installationn. Lite jobbigt att mäta upp, så meterppriset är såklart lite högre än rullepriset.
 
Jo, jag vet. Men oftast gör de inte installationen gratis. Förutom om man lägger ordern i samband med Mässa.
 
Jag menade att de flesta åf lär ha kabel som metervara i sina butiker, så det är nog bara att knalla in till närmaste och fråga. Förra året lade vi ner mer än 25 km kabel i närområdet, och det gick inte jämnt upp med rullarna varje gång :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.