Jag håller på att bygga till men har nu problem med designen på taket över entrétrappan. Den hamnar i hörnet och utan tak där kommer hela snöraset från ränndalen hamna på trappan. Just nu innan tillbyggnad har vi en förlängning av taket över trappan men efter kommer det bli problem. Jag kan förlänga det nya taket så att snön går åt sidan men hur det taket ser ut är svårt att rita snyggt. Jag bifogar en bild där gröna strecket är det befintliga taket och det röda är taket över nya garaget. Det blåa strecket är där problemet ligger. Ni som svarar får gärna bifoga bilder där utgången är i hörnet. Markus Hörnlösning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Perk skrev:
Kan ett glastak under takfoten vara något för er?
Tex:
[länk]
ett sånt är inte bra att ha när snön från taken kommer
 
snörasskydd och glastak förslaget från perk?
 
Tror inte riktigt detta funkar. Är inne på att bygga nåt "riktigt" tak men utformningen är mitt huvudbry.
 
Ta en bild på huset så blir det enklare att visualisera.
 
Jag kan ta en bild men garaget är inte byggt än så man får visualisera det också. (y)
 
Ett större tak över garage med en takfot på kanske 1,4 -1,5 m åt höger? Då hamnar entré och det som troligen är gången fram till entré under tak. Kapa förlängda taket ungefär vid grön pil i din ritning. Dyrt med större (och högre) garagetak men om man tycker det är bra med lite extra yta under tak så kanske det är värt det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.