D09
http://hargassner.nu/vedpanna.html

Hej

Någon som har erfarenheter av vedpannorna/ systemen ( tänker främst på 20kwh - 30 ) från denna leverantör?

Vilken prisklass ligger dom i?
 
Gå in på deras hem sida och anmäl dig där , så tar dom kontakt
med dig och då får du priset också..
För mig verkar dom riktigt bra och välgjorda..
Eti..
 
Nu börjar vi snacka :)

Har sett annonser på blocket ibland, dom verkar inte så dyra. Med tanke på vad man får för pengarna!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
etiol skrev:
Gå in på deras hem sida och anmäl dig där , så tar dom kontakt
med dig och då får du priset också..
För mig verkar dom riktigt bra och välgjorda..
Eti..
Har kontaktat dom, ska även kolla in dom på elmia i juni
 
Helt klart en av mina kandidater :)
De har tyvärr få referenser på den Svenska marknaden, men vi kanske är några stycken som kan ändra på det (y)
Vad är du ute efter, Fröling och ETA är ju också tänkbara alternativ lite beroende på vad man önskar.
Priset är nog drygt 70 kkr
 
D09
Jag behöver värma ca 200 m2 hus och gärna 36 m2 garage via kulvert.

Idag har jag en total elförbrukning på ca 20 000kwh och jag gillar inte elräkningar.

Tanken är att koppla ihop ev panna med frånluftpanna Nibe 310.
 
D09
Gillar att den har en yttre lucka, borde ju ge ett snyggare intryck efter ett antal år.

Samt att man kan ladda den och låta den starta själv under perioder som vår, sommar och höst.
 
D09
Borde finnas någon som använder den på forumet.

Sen verkar det inte finnas många ( 1st ) leverantörer i Sverige.

Bilden med tjejen på deras hemsida ger iofs inte ett seriöst intryck hos mig ha ha

Fint med självsotning varje gång man öppnar luckan.

Samt eltändning 😄

Men den pannan ser tillräckligt ok ut att smälta in utan att det ska behöva se ut som ett pannrum.

Vet någon vilka rökgaser det blir?

Har en isokern skorsten så det borde väl vara lugnt
 
Rökgaserna ligger nog mellan 160-180 vid fullt ös, där liggen min och dom har liknande konstruktion.
 
D09
Det lät inte mycket 😊

Har för mig att skorstenen klarar ca 570 något, längesen jag läste bruksanvisningen dock. Gott då släpper jag den punkten.
 
Jag tycker att den verkar helt outstanding. Allt annat verkar ju vara rena medeltiden. :) Det här hade jag fått min familj att hantera ved. Jag skall titta på den på Elmia och därefter fattar jag nog ett beslut. Om jag hittar någon vettig lösning på acktank också.
 
D09
Vad är det som gör att ni fastnar för den?
 
Det som gör att jag fastnar för den är att den kommer familjen att kunna hantera. Sotning, lambda och automattändning samt att den estetiskt inte kommer att bli attackerad. Sedan behövs ju ifs inte automattändning iom kolbädden stora delar av året. Men jag tycker iaf att det är en bra funktion. Förstår ärligt talat inte varför inte alla pannor är byggda så här!? :)

Hur tänker du själv?
 
Den ser ut och verkar vara riktigt bra, skönt att du börjar komma från ideerna kring US utepannan det var ett riktigt bondfångeri som jag ser det. De sydtyska och österrikiska tillverkarna ligger riktigt bra till på alla sätt förutom priset i en del fall.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Det är designen, ser rent och enkelt ut. Bra verkningsgrad och automatiska funktioner som minskar passningen. Som förladdning av ved men att den startar vid behov, eller bara att slippa tändaren. Sotningen sker med automatik och man verkar kunna få in rätt mycket ved.

Vet inte om 4-5 Tim är lång eller kort brinntid, jämnför man med d classic så är den mer än det dubbla, bra eller dåligt vet jag inte för det är väl totala effekten ut till tankarna som är viktigt.

Det jag är lite tveksam till är att dra in runt 20m3 ved in i källaren men har ev en lösning på den Logistiken också.

sen är det hur den kommer o funka med min frånluftpanna. Vill ju ha ut så mycket av veden när jag eldar och tvärtom.

Jag har alltid varit inne på en utepanncenral men den kan jag faktiskt tänka mig att ställa inne, sen gillar jag it tekniken ( som iofs kan ställa till med bekymmer om man jämnför med bilar ) .

Dom nämner att den är enkel att installera, men ser inte vad som gör den enklare?

Tror inte datan på den finns med svenska?

vad händer om företaget i Motala lägger ned?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.