Vi har fått erbjudande att köpa golv från Kährs till ett bra pris. Vill ha ekparkett. Någon som har något förslag på ett snyggt golv som inte är alltför ömtåligt?
 
Det beror också lite på hur stort rummet är. Är det stort så kan 3-stav bli för mkt, utan då passar 1-eller 2-stav bättre :p Kommer ni att ge samma pris oavsett vilket ni väljer? Eller vad är bra pris?
 
Det är tänkt att vi ska ha samma i nästan hela huset. Kök, vardagsrum, 2 av sovrummen och hallen.
Har öppen planlösning och det är inte alls snyggt med alla olika golv i rummen. I 2 sovrum har vi bytt tidigare så dom får vara men sen vill vi ha samma! (Förutom klinkers innanför dörren och framför diskbänken.
 
Jag väntar på leverans av Kährs Oregon (1-stav) som jag skall lägga i två sovrum i källaren. Det jag har sett på bygghandeln känns precis som ett riktigt plankgolv - räknar kallt med att det blir kanonsnyggt mot dom putsade vitmålade väggarna :)
 
Håller med ovanstående talare.....vi kommer också ha Oregon. En ny produkt för i år.....kanonsnygg!
 
Skall ni ha i så många rum så skulle jag rekommendera 2-stav eller 3-stav för att få lite mer liv.Sen är det ju om ni vill ha med eller utan knagg och om ni vill ha lack eller olja m.m.
Olja är mer känsligt och blir lättare märken och man måste underhålla det 1-2ggr per år.
Cambridge och Monte Carlo och Copenhagen är tre lackade 3-stavs golv jag spontant rekommendera.

Lycka till! :)
 
Tack för svaren!! Vilken djungel det är bland alla golv och vad mycket olika sorter det finns! Var själv inne på 3 stav från början men sen upptäckte jag ju att 2 stav och 1 stav är jättesnygga också! Men som sagt när man ska ha det i flera olika rum (olika storlekar på rummen) gäller det att tänka till lite. Blir 3 stav "stirrigt" i ett vardagsrum på lite drygt 30 kvm? Blir 2 stav konstigt i ett normalt stort barnrum? Oljade golv är ju jättesnyggt men då måste man behandla ett par ggr om året? Det är ju inte så kul i alla rum...Men finns det med lack som är snygga?
Nu ska jag titta vidare i min Kährs katalog.......
 
Jag var först själv inne på 2-stav i mitt vardagsrum,hjärtat sa egentligen 3-stav mote carlo.
Men i helgen såg jag ett 3-stav i ett jättestort rum..så nu köper vi 3-stav och vi har dryga 40kvm. Men det hänger ju lite på vilket golv man väljer. Vissa kan se röriga ut. Men lägger man bara i golvets längdriktning så blir det kanon ..
Men visst är det svårt att välja golv ::)
 
Nu måste jag bara vara lite nyfiken och fråga, ska ni ha oljat eller lackat?
 
Måste bara få säga att, har ni möjlighet att till 'specialpris' välja ur hela Kährs sortiment, så skulle jag inte tveka en endaste sekund :), självklart 'Oregon', 'Montana', eller 'Colorado' (alla 1-stav) de är säkerligen betydligt dyrare än 3-stavsgolven (vilka iof. också är fina), men går inte att jämföra på samma dag.

Så har ni någon form av specialrabatt så passa på att välja ett 1-stavsgolv :D

MVH//Christina som fick välja bort 1-stavsgolv pga. priset ;)
 
vi skall ha matt lack. Har det i andra rum som vi är mkt nöjda med. Vi ger samma pris oavsett 1-stav 2 eller 3. :)
 
Calle Anka skrev:
Håller med ovanstående talare.....vi kommer också ha Oregon. En ny produkt för i år.....kanonsnygg!

Vad kostar Oregon per kvm?
 
Oregon kostar 780kr/kvm hos vår lokala golvhandlare. Detta är dock ett helt orabatterat ordinariepris. :-X
Mvh Tommy
 
Någon som vet vad Montana och Colorado kostar? Funderar också på de största skillnaderna mellan Montana, Colorado och Oregon? Måste åka in till affären och kolla men någon som har lite "förhandsråd"?
 
Det skiljer bara någon krona mellan Kährs tre nya golv, Oregon, Colorado och Montana. Cirkus 750 -800 kr med andra ord.

Jag skall ha nästan 50kvm ekparkett så om nån har ett tips på var man hittar dessa eller Tarkett Epoque plank med proteco natura-lack till bra pris så är jag evigt tacksam.
Mvh Tommy
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.