Jag fick beskedet av återförsäljaren.
 
Jag har idag fått dörren på micron utbytt av Siemens som reklamation. All heder åt Siemens som har skött detta på ett mycket kundvänligt sätt. Har ej kollat vad återförsäljaren fick sitt avslag ifrån.
 
  • Gilla
torbeno
  • Laddar…
Skönt att det löste sig. Hände på min bosch, mesta glaset höll sig kvar och micron var bara 6 månader. Hände över en natt. Ringde bosch men fick bara 30% rabatt på en ny lucka. Troligen hade det blivit spänningar i glaset när vår flicka på 2,5 smält igen luckan ganska hårt. Hade en incident med hällen ungefär samtidigt. Hörnet sprack ca 1,5 cm in från varje sida. Kom 2 killar och bytte, skulle få faktura men har inte fått någon än och det är väl en 2 år sedan. Siemens tog det väl som en goodwill :)

Har en bild på luckan men byggahus appen bråkar, kommer imorgon via datorn istället.
 
krillekroll skrev:
Jag har idag fått dörren på micron utbytt av Siemens som reklamation. All heder åt Siemens som har skött detta på ett mycket kundvänligt sätt. Har ej kollat vad återförsäljaren fick sitt avslag ifrån.
Vi hade problem med en avfrostningselement tror jag det var som var trasigt i vår Siemensfrys som gjorde att jordfelsbrytaren löste ut. Och trots att frysen var 5 år så skickade dom en reparatör som åtgärdade det hela utan kostnad så antingen har dom en bra garantipolicy eller så råkade vi prata med rätt person men det verkar som om att det är bäst att kontakta Siemens direkt.
 
Så här såg min Bosch HMT85MR53 en morgon.

IMAG0037[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Shit vad fan hade hänt?
 
Så blir det när härdat glas går sönder. Förmodligen hade det blivit spänningar när flickan smält igen luckan. Nu var det någon film på någon sida av glaset så det mesta satt kvar.

Jag satte glas som stänkskydd i köket men en skiva var var lite stött. Jag satte upp den ändå men påtalade detta någon dag senare. Fick då veta att glaset måste bytas då det kan "explodera" pga spänningar i glaset. Man ska alltid vara försiktig med glas även om det är härdat.
 
Cylinda råkade ut för något liknande på en vanlig ugn såg jag i media. Hela innerglaset exploderade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.