Ett perfekt sätt att hålla koll på båten. Det har förekommit en del småstölder och skadegörelse. Med en kamera kanske vi kunde hitta den skyldige nästa gång, och bara kunna njuta av båten.:cool:
 
Svar X - 4 kameror

Vi flyttar snart till första villan, och att kunna övervaka den på distans hade minskat nervositeten åtminstone lite... :)
 
Svar: X, 4 st

Vi har byggt nytt hus som vi flyttade in i för 3 veckor sedan. Vi har diskuterat fram och tillbaka om olika larm, typ Securitas där de åker ut om det larmar, eller något annat larmbolag som inte åker ut, utan larmet ringer upp oss om något händer. Vi tycker de har dyra abonnemang o avgifter per månad, samtidigt som vi haft en mängd med inbrott runt omkring i vårt område de senaste månaderna, så vi vågar inte vara utan larm. Fick syn på er smarta lösning med D-Link och insåg att detta var grejen vi ville ha! Vi håller alla tummarna för att vi vinner, det skulle göra oss trygga i vårt nya hus!
 
Svar X, 4 kameror

Eftersom jag har en inbyggd ovilja mot hela fenomenet "ständig övervakning" kan jag nu få möjlighet att ge bort en present till någon som skulle uppskatta den mycket mer än jag själv skulle göra!
 
Redigerat:
  • Gilla
konjry
  • Laddar…
Svar X 4 kameror
Verkar vara ett vettigt sätt att kunna övervaka huset och tomten. Som nyinflyttad till ett område där det händer en del.Frågan är väl om det inger en falsk trygghet.
 
Svar X, 4st
Har länge funderat på att skaffa en kamera att sätta vid ytterdörren för att se vem som knackar på. Men ite kommit till skott. Som det är nu så ser man inte vem som står vid ytterdörren utan att först öppna Den. Känns inte helt bra om det knackar på sent på kvällen och man inte väntar besök
 
B
Svar: X 4st

Perfekt som komplement till mina två egna ögon för att hålla koll på barnen i trädgården. Blir alltid grin när man tittar bort och inspelning kanske är lösningen...
Då teknikkontot är tomt, enligt sambon, så vore en vinst perfekt.
 
Svar: X, 4st

Tjuven har chansen föga
med ett molns vakande öga
Brottsligheten sjunker med ett ras
när hela bilden hamnar på en NAS
 
Svar: X, 4st

Ett paket Plug'n'play
Detta måste vara min grej
En helhetslösning från mobil till öga
via moln och NAS tjuven falla till föga
 
Svar: X, 4st

Det här paketet ser ut vara något jag kan installera själv utan teknisk expertis. Passar mej och min familj utmärkt. Bor på landet, har yngre barn som kommer hem själv, före oss vuxna. En trygghet för barnen om man kan bevaka huset inför deras hemkomst.
 
När kommer barnen? Känner de sig trygga?
Vågar sej en tjuv in? Kommer jag att ha bevis?
Vad hittar hundarna på? Vem bet på köksstolen?
 
X - 4 kameror

Tre inbrott i sommarstugan på ca sex månader för två år sedan. Nu har jag haft turen och inte fått fler intrång i min privata sfär på ett tag, men ibland vaknar jag fortfarande mitt i natten och är orolig för om nytt inbrott skett. Skulle jag kunna ta en snabb titt på mobilen och se att allt är lugnt skulle jag snabbt kunna somna om igen! Och skulle "oturen" vara framme igen kan jag snabbt tillkalla polisen och själv ta mig ut och titta till skadan innan den förvärras!
 
svaret är X.

Hade varit prefekt med D-link utomhuskamera då vi ska bygga en hundgård. Så kan vi ha koll på vår hund hur hon beter sig och koll så det inte kommer tjuvar som det vari här runt omkring.
 
Mitt svar: 1


I gratisappen (mydlink) går det endast att se en kamera i taget. Men har man en iPad kan man köpa till appen mydlink+ och få möjlighet att se flera kameror samtidigt (multiple camera viewing).


Hade varit kanon att ha koll på hundarna när de leker i trädgården eller när man är bortrest. Då man är lite av ett teknikfreak så hade jag verkligen använt det dagligen. Sedan att man redan har en iPhone/iPad/iPad mini gör att det hade passar perfekt!
 
Svar: X fyra stycken kameror

Just nu har vi nån grann unge som springer omkring på våra trädgård när vi inte är hemma. Detta är då högst irriterande och väldigt kränkande då barnet sprungit ner vårt staket vilket i sin tur gjort att hunden lärt sig hur man hoppar ut. Hjälp oss sätta dit ungen så att vi får ha vår trädgård ifred;)

Sen så är det ju alltid en oro när man åker hemifrån att nått ska hända så detta system vore perfa för oss:)

///Frida
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.