Smålands villan
Ska bygga stora Maruannelund
och undrar om någon annan har byggt då vi funderar på detta att innerväggarna inte är isolerade och man inte kunde få det som tillval. :surprised:
Undrar om hur ni har gjort blir det stor skillnad på med eller utan ?
Har ni isolerat själva senare ??

 
Vi har Stora Lönneberga, men det är ju samma när det kommer till innerväggar m.m.

Svaret är, att isolerade innerväggar hade varit önskvärt utifrån ett ljudperspektiv. Det vi kommer göra på nedervåningen där så behövs, är att sätta dit ljudisoleringsgips på ett par väggar. Och sedan har/kommer vi successivt måla om väggarna (målat över tapeterna).

Det vi gör just nu är inredning av övervåning. Där kan jag lova dig att det blir ordentligt gjort, med både plywood + gips samt isolerade innerväggar.

Som jag ser det är det endast ett par väggar som behöver extra isolering, och att göra det själv när man ändå ska måla/tapetsera om är inget jättejobb precis. Kostnaden för att få samtliga väggar isolerade på ett eller annat sätt kommer säkerligen också kosta därefter.

 
hollis skrev:
Vi har Stora Lönneberga, men det är ju samma när det kommer till  innerväggar m.m.

Svaret är, att isolerade innerväggar hade varit önskvärt utifrån ett ljudperspektiv. Det vi kommer göra på nedervåningen där så behövs, är att sätta dit ljudisoleringsgips på ett pa r väggar. Och sedan har/kommer vi successivt måla om väggarna (målat över tapeterna).

Det vi gör just nu är inredning av övervåning. Där kan jag lova dig att det blir ordentligt gjort, med både plywood + gips samt isolerade innerväggar.

Som jag ser det är det endast ett par väggar som behöver extra isolering, och att göra det själv när man ändå ska måla/tapetsera om är inget jättejobb precis. Kostnaden för att få samtliga väggar isolerade på ett eller annat sätt kommer säkerligen också kosta därefter.
Vi tar vårat "oinrett" funderar på att isolera mot tvätt kök och toa ;)innan vi ger oss på tapetsering Men har inte världens rutin på detta med snickeri men tapetsera och lägga golv kan vi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.