Rätt svar är nr 2, alltså 21 grader.

Med ett nytt förråd, som dessutom har dubbeldörrar, slipper man ta på sig hockeyutrustning samt kängor med spikskydd varje gång man ska in i vårat förråd. Gistet, murket och med spikar som sticker ut från både tak, vägg och golv.
Sannerligen, vilken lisa för själen med ordning och reda!
 
Rätt svar 21 grader.

Bor i nybyggt hus och ändå fattas det förråd, för just trädgårdverktygen, skottkärran och utemöblerna!
Man skulle behöva 2 st minst, men ett vore toppen att börja med.
co@oltegen.nu
 
Lutningen är 21 grader

Med fara för sitt liv i vårt förråd tar jag ett kliv.
Med murkna väggar och rostig spik är den sig inte lik.
Dax att låta den gå till sin sista vila och jag i nytt förråd kan kila.

/ Fredrik
 
Det rätta svaret är: 21 grader

Som vi längtar efter ett förråd, vi har nu alla våra saker i, håll i er. BASTUN, ja ni hörde rätt. Bastun är vår redskapsbod, vilket jag personligen inte tycker är fräscht. Där för skulle jag inte kunna beskriva med ord min glädje om jag vann denna fina redskapsbod. Min dotter ska hjälpa mig nu att plantera, så, vattna ja allt. Så detta hade varit rena drömmen om vi vann.
 
21 graders lutning.

Varför vi behöver ett förråd? Ja, vi har bott i vårt hus sedan juli 2000 och sedan dess har garaget bara hyst en bil EN enda natt... Där står förstås gräsklipparen, krukorna, barnens cyklar, tält, sovsäckar, bildäck till två bilar, trädgårdsredskapen och allt annat en småbarnsfamilj kan behöva husera, utom utemöblerna, som istället får husera under en presenning på altanen under vintern.
 
Svar: 2. 21 grader.
Nu stundar vårbruk och odlartider
och vi behöver ett trädgårdslider.
I källaren trängs tusen ting med våra trädgårdsgrejer
och trappan är brant och farlig för ivriga små tjejer.
Nu ser jag för min inre syn en härlig vy:
i trädgården står Jonna, så stilig och ny.
Med öppen dörr välkomnar hon oss och viskar "Kom,
här är ert förråd som ni drömt så länge om!"
 
Svar: 2) 21 grader.

Motivering:

Ett hus med småbarn och stor trädgård rymmer massor av stort och smått.
Ett förråd med stil och finess vore flott!
Till hemmets trädgård som är bort prioriterad men ej bortglömd
detta vore perfekt och en uppfyllelse av det vi drömt!
 
Takutningen är 21 grader.

Det skulle kunna bli mitt hönshus. Eller cykelförråd med alla tillbehör för att fixa cyklarna. Jag skulle kunna ha det som förvaring för alla dynor, hängmattor, barnleksaker och hundens agilitybana. Men, jag tror ändå att min Jonna ska få glädjen att bli dotterns drömhus, ett hus att inreda tillsammans med bästa kompisen, ett eget spännande hus vid skogsbrynet att övernatta i när vädret tillåter. På vintern blir det sommarförvaring, men så fort vårsolen tittar fram så kommer de att älska huset bortom sina (jättejobbiga små-) syskon. Det är inte ett förråd. Det är en förverkligad dröm.
 
Jag upptäckte i häromdagen
Att min lilla anka varit rund om magen.
Hon hade gömt sej för att ruva
så ingen hennes ägg kunde tjuva.
Nu måste jag hitta henne en skyddad lada
Så att drakarna inte ällingarna skadar.


Jag hade verkligen uppskattat en skyddad bostad till Ällingarna när dom kläcks.
 
Denna veckan säger vi stort grattis till Pelpet som framöver kan riva sin rangliga carport och ändå ha någonstans att förvara verktygen efteråt. Grattis Pelpet!
 
Tackar! Det ska bli ett nöje att sätta vinkelslipen i de buktande, underdimensionerade stålbalkarna som bär upp taket till carporten nästa sommar. Då kommer det nya förrådet väl till pass. Den liggande panelen matchar vår befintliga garagebyggnad rätt bra också, så det blir perfekt. Stort tack till byggahus.se och Skånska Byggvaror!
 
Elina Blom Westergren skrev:
Denna veckan säger vi stort grattis till Pelpet som framöver kan riva sin rangliga carport och ändå ha någonstans att förvara verktygen efteråt. Grattis Pelpet!
Ett utmärkt val av vinnare!
 
Mikael_L
Ett bra val - för "gör Sverige vackrare"-kampanjen ... :D ;)

Grattis pelpet !!
 
En värdig segrare utan rim!
-> En seger för mänskligheten(y)
 
  • Gilla
KumlaEkeby och 1 till
  • Laddar…
Svar= X 21 gr.
Jag vill ha en egen snickerboa som Emil
där kan jag fixa och snida figurer med stil
och varken höra tv eller mobil!
 
  • Gilla
cust3000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.