Gjorde förra året odlinglådor av pallkragar och fick bara en massa jobb med alla förbaskade sniglar
som kröp upp och åt upp allt utom potatisen.
Tänkte bygga på lock iår med en ram samt någon typ av plast,kollade på plexiglas med priset är alldeles för dyrt.
Någon som har tips på plast dock ej korrugerad,var köper ni denna isåfall
 
Måste du ha plast? Skulle det inte fungera med någon väv eller nät?
 
Nja,isåfall finmaskigt nät,men samtidigt tar det ljus,väv vet jag inte vad det skulle vara för typ
 
Nu spånar jag fritt.... Kan du inte spänna lite bygg/täckplast över en ram och nita fast? I ramen kan du ta ut för ventlilationshål.

Annars är det nog bara att bevaka blocket för gamla fönster eller växthus som skänkes titt som tätt.
 
carl fabian skrev:
Nja,isåfall finmaskigt nät,men samtidigt tar det ljus,väv vet jag inte vad det skulle vara för typ
Fiberduk, används till odling i alla möjliga syften. Duken är vit, löst sammanfogad så man kan ana vad som är på baksidan och har en massa fördelar. Den släpper igenom solljus, regn och sånt som är bra men stoppar allehanda skadedjur och även frost. Fantastisk grej det där, har mina odlingslådor täckt av den. Inte den gråa eller den tjocka alltså utan en tunn vit sak.
Inte min bild utan lånad från nätet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.