hej !

vi har idag ett uselt planerat badrum. Huset är byggt på platta och vi har 1 golvbrunn och 1 toalett som vi vill flytta. Hur kan man göra detta och går det att göra till en rimlig kostnad ?

Antar att det handlar om att fräsa upp golvet funt rören ?

/Gazza
 
Gazza skrev:
hej !

vi har idag ett uselt planerat badrum. Huset är byggt på platta och vi har 1 golvbrunn och 1 toalett som vi vill flytta. Hur kan man göra detta och går det att göra till en rimlig kostnad ?

Antar att det handlar om att fräsa upp golvet funt rören ?

/Gazza
Jar har precis samma problem.. därför lyfter jag tråden..
Någons som har en aning om vad ungiofär det skulle kosta att flytta t.ex. toalettens avlopp 1 meter? och en golvbrunn 50cm ?
 
5000.- o uppåt kanske om du tar en firma. Gör du det själv så blir det ju betydligt billigare. matrialet kostar inte så mycket. Vet inte riktigt vad det kan kosta att hyra en bilmaskin... tror att vi tar 5000.- för att byta en brunn(i betong platta) på den firman jag jobbar på.
 
men ligger inte själva brunnen åvanpå plattan å rören i plattan??

är det inte bara att lägga rör mellan golv å platta dit man ska flytta brunnen? , jag har en 2"4 mellanrum mellan platta å spångolv.

Golvbrunnen behöver väl inte så exakt lutning men det blir nog lite knivigare med toalett röret, där vill man ju inte att "korvarna ligger kvar eller att det inte blir nå vatten kvar!

Tacksam på svar av nån som kan ska själv flytta golvbrunn å tvättställ. har platta ett elementhus mockfjärd.

MVH Linus
 
smidifix skrev:
men ligger inte själva brunnen åvanpå plattan å rören i plattan??

är det inte bara att lägga rör mellan golv å platta dit man ska flytta brunnen? , jag har en 2"4 mellanrum mellan platta å spångolv.
Mitt golv ligger direkt på plattan.. :(
SÅ ska nått flyttas så får man bila e jag rädd för.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.