Mikael_L
Felde skrev:
Stanley FatMax vattenpass på 1,8 meter

299kr (599 ordinarie) på Jula, finns i deras kampanjblad på nätet.
Känns som en ständigt återkommande kampanj.

Oavsett så är det ett bra pass för pengarna (Nu har jag dock inte skärskådat varje pass som står i hyllan).
Jag har ett här hemma som bara är inlånat, men jag blir sugen på att köpa ett eget varje gång Jula kör kampanj.
 
Jag blev imponerad av Essves skruvar när vi byggde altan förra sommaren. Bra också med ytbeläggningen som försvinner mot grön trall.

Innelådan:
2013-04-04 08.07.28.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utelådan:
2013-04-04 08.07.54.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Mikael_L
Går det månntro att köpa tomma lösa inneraskar till de här essve-lådorna?
 
ullberg
Även jag gillar Essves trallskruv, mycket bättre än det noname (inget jag kände till iaf) som fanns på XL & Beijer när vi byggde trall / brygga på landet. Interiörskruven har gått varm i renoveringen, mycket skönt att de tar så bra i början, blir inget halka runt med skruvdragaren...

Mikael_L skrev:
Går det månntro att köpa tomma lösa inneraskar till de här essve-lådorna?
Har aldrig sett det, är dock ganska likt exv racco, så kanske är de kompatibla, behöver du fler då? det är liksom fullt från början, och allt eftersom man tömmer lådan får man ju just sådana över (för att fylla med nya saker)

/U
 
Skulle tro att Essve överger dessa typer av lådor till förmån för sitt nya system med "Lego"-inspirerade askar. Den stora fördelen med dessa ihop med Essbox är att man inte behöver fylla väskan för att kunna bära runt - askarna låses av botten i väskan.
 
  • Gilla
Hubbe2
  • Laddar…
badtastex skrev:
Skulle tro att Essve överger dessa typer av lådor till förmån för sitt nya system med "Lego"-inspirerade askar. Den stora fördelen med dessa ihop med Essbox är att man inte behöver fylla väskan för att kunna bära runt - askarna låses av botten i väskan.
Ja det är väl tanken att de bara ska köra essbox. Jag har nån essbox men kör ändå faktiskt mest på den gamla plåtlådan. Har en lagerhylla med skruv i deras askar och fyller på plåtlådans små plastlådor så har man det mest användbara med sig i plåtlådan vid behov.

Sen har jag en systainer med skruv o borr som alltid sitter ihop med skruvdragarens systainer.

Men alla har vi olika lösningar.

Nu köpte jag extra låda när det ändå var billigt. Blir perfekt att ha även i någon stuga typ
 
Mikael_L
Mikael_L skrev:
Går det månntro att köpa tomma lösa inneraskar till de här essve-lådorna?
ullberg skrev:
Har aldrig sett det, är dock ganska likt exv racco, så kanske är de kompatibla, behöver du fler då? det är liksom fullt från början, och allt eftersom man tömmer lådan får man ju just sådana över (för att fylla med nya saker)
Tja, dels kanske jag skulle vilja ha lite andra mått på inneraskarna i framtiden.
Sen skulle jag kunna tänka mig att fylla någon utdragslåda i verkstan med inneraskar av denna typ, för att sen kunna lyfta in lämplig kombination av askar i plåtlådan inför "uppdrag".
 
Mikael_L
FredrikR skrev:
Hur mycket skruv är det totalt i lådan? :)
Jag vet inte, men en snabb räkning av 2 sorter gav ca 70 st 4x40 och 50st 6x100.
(Med förbehåll för ev smärre räknefel ... ;))
Kan kanske ge en fingervisning iaf.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ullberg
Mikael_L skrev:
Tja, dels kanske jag skulle vilja ha lite andra mått på inneraskarna i framtiden.
Sen skulle jag kunna tänka mig att fylla någon utdragslåda i verkstan med inneraskar av denna typ, för att sen kunna lyfta in lämplig kombination av askar i plåtlådan inför "uppdrag".
Bra anledning, min lösning på detta (har liknande ambitioner) var helt enkelt att köpa ett antal essve-väskor, köpte som sagt tre denna vända och har sedan tidigare ett par, det ger mig tillräckligt många insatser.

Med denna prissättning ser jag det som att åtminstone en av två saker blir gratis, antingen ser man det som ett inköp av skruv till hyggligt pris, och får schyssta förvaringaskar på köpet, eller så köper man en förvaringslösning (kanske lite överprissatt*, men jag skulle nästan kunna betala så mycket för bara lådan, den är ju trots allt grön, och det har ju en tendens att dra upp pris såväl som habegär ;) ) och får den gratis fylld med skruv...

* Eller inte, Jmf. Nya essboxen (förvisso smartare, men också klumpigare), nu finns det väl ingen som betalar fullpris, men även när man köpt skruv så är ju "kampanjpriset" på lådan ofta 200...

Summerat: mitt tips är att åka till bauhaus (eller onlinebest) och köpa upp ett lager, kan dock jämföra med de racco jag har när jag kommer hem om det är intressant.
 
Redigerat:
Men lägg av!
Jag har redan köpt en låda, men blir stressad av era diskussioner om hur bra priset är så nu är jag på väg för att köpa flera lådor... Bara ifall...
 
  • Gilla
magnu och 1 till
  • Laddar…
Plockade två lådor i hyllinge. Fanns gott om dem. Två pall stod framme.
 
Essbox ja, det är klart man vill ha. Väldigt praktiskt. Men vad får man betala för en full väska? Har någon er gjort en kalkyl? Bara ett överslag på hur mycket man får lägga ut i genomsnitt (skruv inomhus)
 
ullberg
Den här tråden har de senaste dygnen varit lite väl fokuserad på essvelådor, men jag stannar kvar en stund till, jämförde med de Racco-insatser jag har (bara en sort), och de har likheter, dock är de olika höga, så de sluter inte tätt i plåtlådan, stort problem, men det finns kanske andra höjder.

ImageUploadedByByggahus.se1365102608.319392.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I övrigt har de typ samma "modulmått" på djupet (kanske någon millimeter bredare än essve, men det borde funka, "bredden" på mina stämmer inte, essve kör med jämna multipler av djupet, mina racco är typ 1,5xdjupet.

ImageUploadedByByggahus.se1365102586.123067.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men det känns som att det borde gå att hitta motsvarande hos exv racco, de känns sprungna ur samma källa...

/U

Ps. Så utöver skruv, några andra tips?
 
Gruvberget skrev:
Essbox ja, det är klart man vill ha. Väldigt praktiskt. Men vad får man betala för en full väska? Har någon er gjort en kalkyl? Bara ett överslag på hur mycket man får lägga ut i genomsnitt (skruv inomhus)
Här ser du en bild hur många lådor/storlekar du får i.
3jggjgcohyneh29bmgnmyg.jpg
 
Bauhaus säljer nu även Essboxen alltså den nya lådan för 299:- visserligen tom men fortfarande ett bra alternativ om man vill bygga upp sin väska med tiden istället för att fylla den helt och få den för 199:- på Beijer
 
  • Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.