Vi har ett utrymme under trappan i källaren som står helt outnyttjat nu. Vi tänker en lösning liknande denna:

http://lh5.ggpht.com/_FvyYWdhX7ks/T...h/ApartmantTherapyTrappamedflerafunkti[3].jpg

Och har en vision av att det nog ska gå att bygga själva (trots att vi inte är överdrivet vana byggare). Någon som har några idéer om material osv eller andra fiffiga tips?

Just nu är det en hel vägg (inte bärande) med en liten dörr längst ut i kanten...
 
Yttre "dörrar" av skivmaterial, t.ex. plyfa + pålimmad mdf eller bara mdf. Själv gillar jag mdf som imiterar pärlspont, men det beror ju på er stil om det passar.

Stommen av vanligt reglevirke och hyllor av lämpliga skivmaterial. Rullhjul under?
 
Ja, hjul tänkte jag. Så att skåpen blir fristående och inte sitter i några spår någonstans. Tack för material!
 
Jag har gjort något liknande fast inte alls lika snyggt. I mitt fall så är det mitt nödföråd av ved för krissituationer. (Typ magsjuka eller nåt då jag verkligen inte orkar gå ut till vedboden och hämta ved) Min hall är helt orenoverad och ser ut som stryk så jag har inte alls samma slutfinish. Men jag använde mig av mdf och fyra hjul. Kan jag kan ni, var noggrann bara så kommer det gå som en dans.
 
Tack. Har du bild? De enda bilderna jag hittar är ofta amerikanska och superstajlade. Vore kanske bra att se något mer realistiskt :D
 
Mja, jag tror inte min lösning gör sig på bild. ;) När jag köpte huset så fanns det redan en lös skiva som sattes i hålet under trappan, jag har alltså bara gjort en flyttbar låda som jag ställt bakom. Skivan döljer alltihop.
 
Tänk på att skaffa kraftiga hjul som tål all vikt.
Jag gillar iden och skall försöka bygga nåt liknande under vår blivande källartrapp.
Ytterligare en anledning till att skaffa en sänksåg :).
 
Byggde garderobsförvaring för ett par år sedan. Det är inte under en trappa och inte heller utdragbart men alla dörrar är av just pärlspont och mdf. Fungerar bra men om man limmar stora ytor ska man vara uppmärksam på upplagen så att inte dörrarna slår sig.
 
Skulle ju vart en bild med i det inlägget :surprised:

2013-04-03 22.47.36.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.