Jag har satt ett helt gäng (20st) av dessa (5W modellen) i mitt kök jag nu renoverar, jag är mycket nöjd med dem. Perfekt att de är riktbara, de är väldigt bländfria, och ger en bra spridning på ljuset.

Skall man vara riktigt petig så känns det som de ändrar sin färgtemp lite när dimmar ner dem, känns som de blir lite kallare i ljuset då. Med fullt pådrag ger de ett härligt vitt ljus.
 
Hur mycket behöver jag bygga för att ge dom fritt spelrum, räcker det med en 45 regel plus gips? Behöver man sätta pottor?

Annars låter det bra
 
Det borde räcka med en 45 regel plus gips, då har du ju 58mm från gipsets undersida. Pottor behövs bara om du har isolering runtomkring, i ett öppet tak kan du skippa dessa då de inte blir särskilt varma och LED mår bra av god ventilation med låg temperatur som följd.
 
Sådär ja, nu var det beställt sex stycken 5,5 wattare, ett drivdon och en Schneider strömbrytare med frostat glas.

Zaphod, jag kommer hålla dig personligt ansvarig för mitt badrums ljus framöver, bara så du vet:)
 
6st i det lilla utrymmet, ja...ljus kommer du få så det räcker iaf... :D
 
Tror du det blir för mycket?
 
Gällande pottor skall man följa tillverkarens anvisning, det är inte isoleringen som styr.
 
Hur gick det med dessa? Blev det bra, fler kanske letar bra belysning :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.