Är det någon som köpt eller beställt en Indego änsålänge i år ?

Cheapy har ju Indegon för 12.599kr. Lite sugen på att lägga beställning är man allt.
 
mortimer skrev:
Är det någon som köpt eller beställt en Indego änsålänge i år ?

Cheapy har ju Indegon för 12.599kr. Lite sugen på att lägga beställning är man allt.

har du en Hornbach i närheten så prismatchar de alla butiker inom Sverige (ink webbbutiker) och drar av 10% extra. Så runt 11400. Var inne och kollade det idag och fick den infon :)
 
Har ingen hornbach där jag bor utan bara Cheapy (nästan gångavstånd). Men Hornbach finns i Malmö och troligen finns även cheapy där.

En fundering... om det blir problem med Indegon, tar man kontakt med Hornbach (om den är såld/köpt där) då ?
 
Vad hade Hornbach för pris på den uppe i Stockholm ?
 
14995 tror jag det var.
 
Felde skrev:
14995 tror jag det var.
Blev det något inköp då ?
 
mortimer skrev:
Blev det något inköp då ?
Hehe, nej tyvärr. Finns ej budget för det just nu. Håller på med nytt kök och ett förråd framöver. Ev i höst. Broschen är intressant och priset ovan är ju riktigt bra. Dock vill jag nog gärna höra från lite dolk allvar 2013 års modell innan. Jag slår till :)
 
Felde skrev:
Hehe, nej tyvärr. Finns ej budget för det just nu. Håller på med nytt kök och ett förråd framöver. Ev i höst. Broschen är intressant och priset ovan är ju riktigt bra. Dock vill jag nog gärna höra från lite dolk allvar 2013 års modell innan. Jag slår till :)
Finns alltid hål att stoppa pengarna i när man har hus känns det som. Vi hade inte heller riktigt budget för det förra säsongen som tur var men nu finns det budgeterat. Håller med, skulle vara intressant att få veta hur årets modell fungerar innan man köper men vintern släpper tydligen inte taget härnere i Skåne riktigt än.
 
mortimer skrev:
Finns alltid hål att stoppa pengarna i när man har hus känns det som. Vi hade inte heller riktigt budget för det förra säsongen som tur var men nu finns det budgeterat. Håller med, skulle vara intressant att få veta hur årets modell fungerar innan man köper men vintern släpper tydligen inte taget härnere i Skåne riktigt än.
Bara att välja och slå till, de flesta blir mer än nöjda med sitt val när man väl gjort det. Så stor skillnad mot 2012 års modeller är det ju inte heller.
 
MBygga skrev:
Bara att välja och slå till, de flesta blir mer än nöjda med sitt val när man väl gjort det. Så stor skillnad mot 2012 års modeller är det ju inte heller.
Vad har du själv för robotklippare ?
 
mortimer skrev:
Vad har du själv för robotklippare ?
Jag har en Landroid som jag köpte förra våren. Den har några brister men har fungerat över förväntan i mitt fall.
 
Felde skrev:
har du en Hornbach i närheten så prismatchar de alla butiker inom Sverige (ink webbbutiker) och drar av 10% extra. Så runt 11400. Var inne och kollade det idag och fick den infon :)
Stämmer bra. Kollade med Hornbach i Malmö och de kan sälja den för 11.340kr :D

Ska man slå till eller hålla tummarna för att den sänks ännu mer med tanke på den sena våren ?
 
mortimer skrev:
Snacka om att trotsa den sena våren :D
[länk]
Jösses vad högt den låter :surprised:
Ni som har Boschen vad tycker ni om ljudnivån?
 
Att den är helt acceptabel. Den är ändå aldrig ute samtidigt som trädgårdsaktiviteter pågår, det var därför jag skaffade just Indegon. Den är ingen slumpmässig gräsklipparrobot som alla de andra som måste vara ute alltjämt för att med turens hjälp träffa och klippa alla fläckar, Indegon behöver bara köra tills den är färdig med gräsmattan då den kommer ihåg var den klippt, därefter är den tystast av dem alla tills gräsmattan behöver klippas nästa gång. Jämfört med den manuella varianten Bosch Rotak 43 Li så är den som en viskning och man slipper dessutom gå efter och lyssna på den. Allt är relativt.
;)

Det är som med dammsugarrobotarnas Neato (som jag också har en som går på ovanvåningens svarta golv och som låter betydligt mer störande); det finns inget lika intelligent alternativ, ännu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.