Vi håller också på att förhandla med Myresjöhus i Karlstad och är intresserade av Kärnvillan. Ger ett klart seriöst intryck utan några glädjekalkyler. Att man dessutom koncentrerar sig på att prata om sin egen produkt och mindre om konkurrenterna är ingen nackdel.
 
  • nisch_jalusi.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Angående varbergshus

Vi fick ett väldigt positivt intryck av varbergshus.
Hög kvalitet, seriösa,trevlig försäljare,"arkitektritat"
och skulle enligt egen utsago vara betydligt billigare än konkurenterna, allt lät jättebra tills vi fick svart på vitt på offerten ca 200000 dyrare än myresjöhus för samma
hus. Dock fick vi snedsågade bräder och något tjockare isolering från varbergshus och några småsaker till men inte tillräckligt för att motivera prisskillnaden. När vi påtalade prisskilnaden sa de att de inte kunde matcha det pris vi fått från myresjö.

Kommer inte ihåg vad säljaren hette, men han gav ett väldigt bra intryck.

Hälsningar Micke
 
;D Äntligen i gång !

Kraftfullt försenade började schaktarbetet i går,
i morgon är det utsättning och nästa vecka byggstartsmöte. På måndag vecka 45 kommer vårt ljusgården. F--n Va kul!

Det skrivs mycket negativt om myresjöhus här i forumet.
Vi är så här långt helnöjda, anser att vi får "hur mycket hus somhelst" för pengarna. M har varit väldigt tillmötesgåeende och vi är inte ett dugg oroliga för kvaliteten på vårt hus.

Trots ständiga förändringar och en mängd tillval har
vårt pris inte skenat i väg vi ligger nu på 1.707 kkr

 
Kul!

Men var på er vakt! Jag har också byggt ett Myresjöhus och det gick bra i det stora hela, men strul kommer det att bli.

Jag byggde i egen regi så jag hade ingen "affärsmässig" kontakt med Myresjöhus snickare. Men servicen på Myresjö HK var toppen.
Dom hade alltsomoftast svar på mina frågor och hade dom inte det så ringde som upp senare och förklarade hur det låg till.
Saknades det nåt såg dom till att vi hade det dagen
efter.

Dock hade vi lite problem med hantverkarna som byggde Myresjöhusen på granntomterna. Deras rörpulare hade lite problem med "mitt och ditt". Två gånger tog jag honom på bar gärning när han var och "lånade" grejor från vår tomt.

Lucifer

 
Preben, dags att göra en hemsida, om än ack-så-enkel! Vi vill också se!!
 
Hemsida? Kanske
Just nu inte så mycket att lägga in och ingen tid, men vi får väl se.

Har varit på utplacering, som gick jättebra. Schaktkillarna ansåg att vi skulle behöva mer makadam
men vår byggledare och kvalitetsansvarige (anlitad av myresjöhus) var noga med att påpeka att det inte fick bli på vår bekostnad. Det känns som han verkligen jobbar för att vi skall bli nöjda och att vårt bygge skall bli bra.
 
  • lantlig1_1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Preben, var på väskusten bygger du?
Jag har pratat med Myresjöhus i Göteborg och det priset jag fick av dom för ljusgården var 2,1 miljoner utan något extra. Tycker att det är konstigt att priserna skiljer sig så mycket med vad jag har läst här på forumet och vad hustillverkarna i GBG säger. ???
 
  • lantlig1_3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Miss T !

Vi bygger i Halmstad, vi känner också att priserna verkar variera mycket och att vi verkar kommit mycket
billigt undan med 1,7 '' med alla våra tillval och garage.
Dock bör tilläggas att vi köper köksmaskiner, badrumsskåp och duschväggar själva (ca 60000kr).
Det skiljer dock fortfarande 340', vilket låter helt otroligt.
Jag har hört att entreprenaden är dyrare i Gbg men skilnaden är ju absurd. Är det  verkligen samma hus, Ljusgården 156 kvm (finns 185kvm också), vi pratar om

Hälsningar "Preben59"
 
Preben

Vecka 45 är passerad med råge.

Hur går det?
Är ni nöjda med Myresjöhus??
Har ni något att säga om Ljusgården?

Ingen hemsida på g? ;)
 
Hej B.Babe

Vårt bygge går framåt. Allt går bra Just nu jobbas det med el om ca 14 dar är det dags för kakelsättaren och målaren. Vihar haft lite strul med vår byggledare (han blev sjuk), skall träffa en ny på torsdag. verkar som det ordnar sig. Myresjöhus har hållt vad de lovat och de problem som har dykt upp har man löst utan knussel.

Huset kommer att bli jättebra flyttar in senast 27 mars.

Kostnaden har skenat något (130'), men det beror inte på myresjöhus, utan på vårt ha-begär
ska vi inte lägga till...,när vi ändå håller på...

Vårt stora problem i byggprocessen har varit "kommunen": Tomt som fyllts upp med lera (kommunen har nu lovat att betala), försenat bygglov, försenat marklov, fel pris på bygglov, det tog 6 mån att få ett namn på vår gata (dock fortfarande ej ingen vägnamns-skylt).

Ingen hemsida, försökte lägga in bild här men fick det inte och funka

Hälsningar Micke
 
  • paint_prick.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Preben berätta mer om ditt Ljusgården! Priset på 1,7 lite drygt, var det nyckelfärdigt? Ingick tomten då? Vårt habegär har vuxit fån Melodi via Strandgården och ligger för närvarande på Ljusgården... *ler* Vad är det för fasad på Ljusgården i standard? Om det är trä, vet du vad det skulle kosta att putsa huset istället?

*vill bygga i morrn*

;D :p
 
  • lantlig2_1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.