Jag undrar om någon som använt mockfjärds fönster i Stockholm har referenser på fönster o installation.Vi har fått en offert på vi betalar ca 110,000 efter ROT3 fasta fönster 3 glas, al 3 vridbart, 3 glas al1 ytterdörr, standard vit1 altandörr, standard vit Vi tyckte offerten var hutlös minst sagt..........är de rimligt? finns billigare alternativ?De ger nån typ av rabatt motsvarande roten, vilket i vårt fall var ca 15000. Det innebär att priset ovan är enbart material. Sjukt! Eller?
 
Redigerat:
Ta pris från fler installatörer ,det bör inte kosta mer än 60-80000 efter rot
 
Jag har kollat upp pris om man skulle köpa materialet själv och dörren kan man få för under 5000, altandörren 7000, fasta fönster 3x1500kr ger 4500, och öppningsbara 3x2500ger 7500 = totalt 24,000 kr. Då har jag jämfört samma typ dvs aluminium beklätt, vitmålat, tre glas. Liknande i U värde. Missar jag nått? Vad kan mer skilja...Sälj att det sen tar 2 dagar för 2 pers = 2x500x8h= 8000 kr.......okej sälj att det tar en vecka....med rot bör det fortfarande inte bli mer än 20,000 att betala (40,000 totalt).Som sagt, missar jag nått eller är offerten bara helt uppåt väggen?
 
Redigerat:
Det var SP jag jämfrde mot på en webbaserad ÅF. Dörren var nog inte SP, med i princip identisk.....
 
H
De är kända för att vara svindyra.
Fick ett offert som var 130000,00
de sänkte med 30000,00 rakt av när jag sa att de var fördyra.
Fönstren Elit 3 glas satte vi in och totala kostnaden var 70.000,00
både grannar och min son har liknade erfarenheter.
 
Jag har monterat 100+ mockfjärdsfönster och alltid förundrats över hur kunderna kan gå med på att betala ett sådant överpris. Något som jag störde mig på var att när det upptäcktes extra arbete ute hos kunderna eller om säljaren la på extra tid för komplicerade arbeten så tog mockfjärdsfönster dubbelt så mycket betalt av kunden som vi fick. Köp hellre westcoast Windows, elite eller något kvalitetsmärke och anlita en snickare eller en fönstermontör att montera.
 
Aldrig i livet att jag skulle anlita Mockfjärds Fönster. De skickar adresserad reklam hem och sätter upp banderoller längs vägen hemma och vid barnens skola. Nedskräpning kallas det. Hur kan man gå på att installationen skulle vara gratis? Klart att man får betala för installationen och tydligen med råge. De enda som går med på deras offerter är de som inte orkar ta in fler.
 
Jag hade dom hemma för offert och då sa dom att mina fönster inte hade standardmått utan behövde specialbeställas! Detta kunde dom dock göra utan extra kostnad, god vilja kallade hon det!
Iaf så slutade offerten på 30tusen mer än Tanumsfönster.
Behöver jag säga vad jag kommer välja:rolleyes:
Och alla mina fönster hade standardmått:p
 
  • Gilla
snuttjulle
  • Laddar…
H
Håll ögonen öppna och lite is i magen för på våren brukar det komma erbjudande på Elitfönster
20-30% från Beijers har jag sett tidigare år.
 
De är ju uppenbart dyra, och skall man tro trådar under fönsterforumet här så är de hopplösa på reklamationer också. Dvs. Gör installatören ett dåligt jobb så tar mockfjärd inget ansvar för det.
 
1-2013.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mockfjärd i solen på Siljan
 
Ok, det är beslutat. Det blir inte mockfjärds. Letar vidare. Tack.
 
M.Kristensen skrev:
Jag har monterat 100+ mockfjärdsfönster och alltid förundrats över hur kunderna kan gå med på att betala ett sådant överpris. Något som jag störde mig på var att när det upptäcktes extra arbete ute hos kunderna eller om säljaren la på extra tid för komplicerade arbeten så tog mockfjärdsfönster dubbelt så mycket betalt av kunden som vi fick. Köp hellre westcoast Windows, elite eller något kvalitetsmärke och anlita en snickare eller en fönstermontör att montera.
Var är likheten med att ha monterat 100+ mockfjärdsfönster mot att betala överpris?
Skulle köpa 10st fönster och en fönsterdörr 2012 och fann vid undersökning att inga standardfönster kunde användas. Hittade två leverantörer som var villiga att offerera specialfönster efter måttagning och de som kom med erbjudandet var Mockfjärdsfönster och Morupsfönster. Några ytterligare som sa sig kunna leverera måttanpassade visade sig vid ett senare tillfälle inte vara intresserade. Så valet stod att välja mellan de två offerter jag fick mig tillställda och där Mockfjärds var knappt 10% dyrare.
Att det slutligen blev Mockfjärds beror på att de kunde leverera ett fast fönster med en bredd 2910mm och där Morup var tvungna att sätta in en "ventilationslucka".


Har själv erfarenhet av entreprenadbranchen och att inte köpa fönster där hela ansvaret ligger på fönstertillverkaren anser jag vara helt förkastligt och speciellt när det gäller lycksökande snickare och byggare. Frågade min byggmästare om han ville byta fönstren men han rekommenderade mig att köpa en "totalentreprenad". Något jag i efterhand är lycklig att jag gjorde eftersom den byggmäs- tare Mockfjärd använde vid 2013 års början inte hade tillnärmelsevis den kompetens som man kan kräva av en yrkesgrupp. Jag reklamerade hela montagearbetet och Mockfjärds byggkontrollerade arbetet och dömde ut det hela varefter TPbygg, som Mockfjärds har avtal med, fick göra om det hela och där Mockfjärdsfönster på ett berömliggt sätt tog på sig hela ansvaret.

Kan också nämna att företaget som misslyckades med att montera fönstren nu är inne på sin tredje konkurs i samma branch.
 
janimalmö skrev:
Var är likheten med att ha monterat 100+ mockfjärdsfönster mot att betala överpris?
Skulle köpa 10st fönster och en fönsterdörr 2012 och fann vid undersökning att inga standardfönster kunde användas. Hittade två leverantörer som var villiga att offerera specialfönster efter måttagning och de som kom med erbjudandet var Mockfjärdsfönster och Morupsfönster. Några ytterligare som sa sig kunna leverera måttanpassade visade sig vid ett senare tillfälle inte vara intresserade. Så valet stod att välja mellan de två offerter jag fick mig tillställda och där Mockfjärds var knappt 10% dyrare.
Att det slutligen blev Mockfjärds beror på att de kunde leverera ett fast fönster med en bredd 2910mm och där Morup var tvungna att sätta in en "ventilationslucka".


Har själv erfarenhet av entreprenadbranchen och att inte köpa fönster där hela ansvaret ligger på fönstertillverkaren anser jag vara helt förkastligt och speciellt när det gäller lycksökande snickare och byggare. Frågade min byggmästare om han ville byta fönstren men han rekommenderade mig att köpa en "totalentreprenad". Något jag i efterhand är lycklig att jag gjorde eftersom den byggmäs- tare Mockfjärd använde vid 2013 års början inte hade tillnärmelsevis den kompetens som man kan kräva av en yrkesgrupp. Jag reklamerade hela montagearbetet och Mockfjärds byggkontrollerade arbetet och dömde ut det hela varefter TPbygg, som Mockfjärds har avtal med, fick göra om det hela och där Mockfjärdsfönster på ett berömliggt sätt tog på sig hela ansvaret.

Kan också nämna att företaget som misslyckades med att montera fönstren nu är inne på sin tredje konkurs i samma branch.
4 av 4 inlägg lovordar Mockfjärdsfönster.... Var det någon som tänkte "smygreklam"?
 
  • Gilla
M.Kristensen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.