Jag satt och spånade i en inredningstidning och såg att i ett av badrummen var det trägolv. Jag tyckte att det var mycket snyggt men frågan är om det är praktiskt möjligt. Vi har ett fritidshus som vi skall bygga ett badrum i. Vi hade tänkt att ha en duschkabin där.

Är det någon som vet om det är möjligt att ha trägolv i badrum och i så fall hur man ska gå tillväga? [smiley=bath.gif]
 
C
Har sett teakgolv i badrum på ett hotell, så det funkar uppenbarligen. Som jag uppfattade konstruktionen så var den exakt som däcket på en träbåt.
 
Teak golv blir dyrt.. Jag har jobbat i båtbranchen i ca 10 år. kommer inte ihåg exakta priser men en teakribba som är ca 50 mm bred o nåt på en 2-3 meter lång brukar gå lös på ca 200-300 kr.... Det blir mycket pengar i ett badrum...
 
Här kommer 3 bilder på min systerdotters badrum.
 
  • Kopia_av_IMG_2983.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
2:an
 
  • Kopia_av_IMG_2985.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Detalj. Snyggt va !
 
  • Kopia_av_IMG_2986.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Riktigt snyggt Men oj vad dyrt det måste ha vart.. ;)
 
Näe... Badrumsgolv för 3000 kr kvm... + moms..... :p Men snyggt e de... Man e ju uppvuxen med båtar o jobbat med de i många år så man blir riktigt avis när man ser sånt...
 
Jo teak golv blir nog lite dyrt... Det finns ingen möjlighet att behandla ett vanligt gammalt grangolv som redan finns i huset? Vi ska ju inte duscha på golvet utan sätta in en duschkabin. Men det kanske inte funkar ändå?
 
Jag kaklade ett badrum åt Percy Barneviks dotter och där blev det en teak vägg bakom badkaret. Folk kan verkligen hitta på. ;D
 
kakelmaster skrev:
Jag kaklade ett badrum åt Percy Barneviks dotter och där blev det en teak vägg bakom badkaret. Folk kan verkligen hitta på. ;D

Bara undrar, hur gör man med teak väggen? Fäster man träet med kakellim och fogar med flexibel fog?

Eller använder man sig av tex Casco Marin & Teknik samt Golvfog S 40 som rekommenderas för både nåtning av trädäck/trägolv och som rörelsefog t ex mellan olika golvmaterial??

Wilhelm Nyfiken :-?
 

Jag la tätskickt som vanligt på väggen sedan reglade snickarn med teakreglar sedan skruvade han dit teakskivorna och pluggade skruvhålen med träplugg efter det så slipade han hela väggen samt slutligen la han på ett par lager typ båtlack.


Wilhelm Inredaren skrev:
[quote author=kakelmaster link=1140039769/0#14 date=1140717967]Jag kaklade ett badrum åt Percy Barneviks dotter och där blev det en teak vägg bakom badkaret. Folk kan verkligen hitta på. ;D

Bara undrar, hur gör man med teak väggen? Fäster man träet med kakellim och fogar med flexibel fog?

Eller använder man sig av tex Casco Marin & Teknik samt Golvfog S 40 som rekommenderas för både nåtning av trädäck/trägolv och som rörelsefog t ex mellan olika golvmaterial??

Wilhelm Nyfiken :-?
[/quote]
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.