Hallå där!

Vi funderar på att köra trådlöst i huset vårt med styrningen av golvvärmen, och undrar hur det fungerar för er som använder detta idag?
 
Redigerat:
ullberg
Funkar gör det, tror det blir mellan ett och två års livslängd på batterierna, lite kort tycker jag (speciellt när man har många givare att "sköta"). Mitt underlag är dock lite svagt, huset stod klart 2010, vi har bytt alla en gång och jag tror vissa två gånger. Utöver batterier (som ju är underhåll) är det inget som krånglat för oss.

Egentligen tror jag mer på ett väl injusterat värmegolv än att ha givare. Detta är dock familjens landställe, och när vi vet att vi inte ska vara där på lite längre tid kan det vara skönt att ställa ner tempen lite (sen är det inte heller jag som tog största kostnaden för bygget, och därför inte jag som har sista ordet heller ;) )

/U
 
Ska du bygga nytt? Dra i så fall kabel till termostater.
 
Det beror på hur planlösningen ser ut,öppen planlösning då behövs inga rumstermostater överhuvud taget, en inomhusgivare och en utegivare är vad som behövs och sedan optimerar man slingornas flöden så slipper man både dyra inköp och installation. Men det är en smaksak, själv har jag plockat bort termostaterna och styrpaketet.
 
Vet inte hur du menar att det fungerar? Jar har två st LK Termostater på entreplan, och i källaren är styrningen och det är betongvalv emellan! Inga problem med att de ska ha kontakt! Vet dock inte hur länge batterierna räcker, har varit igång ca ett halvår nu!
 
Jag har inte LK men trådlösa termostater som haft samma batterier i sju år nu och de funkar än.

Mvh
Bambi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.