Hej!
Har sedan en tid tillbaka ägt en handöverfräs (Makita rp0900k) och fått någorlunda resultat. Då mina slarviga händer inte lyckas hålla fräsen rakt blir kanterna ibland ojämna. Har därför införskaffat mig ett handöverfräsbord (fräsbord) från Clas Ohlson för att underlätta arbetet.

Problemet:
När jag ska montera fräsen upp och ner, märker jag att fräsens skruvhål inte är i samma position som bordets skruvar. Alltså, de hål på bordets ovansida är osynkade med hålen på fräsens bottenplatta.
Borde/kan jag borra nya hål i bordet, så att de är i samma position som fräsens hål? Kan det orsaka problem?

MVH! Tacksam för svar!
 
Redigerat:
Fast du ska väl klämma fast fräsen med hjälp av medföjande tvingar i stället för att skruva direkt i bottenplattan?
Kolla bruksanvisningen!
 
  • Gilla
Boschmeister
  • Laddar…
vanpire skrev:
Fast du ska väl klämma fast fräsen med hjälp av medföjande tvingar i stället för att skruva direkt i bottenplattan?
Kolla bruksanvisningen!
Såg detta nu när du nämnde det! Tack!
Clas Ohlsons bruksanvisning ser ut att vara tryckt 1948, så bilderna är mycket blurriga.
 
Hej!
Är lite intresserad utav ett likadant fräsbord som du har, hur fungerar det? Var går gränsen för vad den inte klararav?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.